Bing

Hvad er Bing?

Bing er Microsofts søgemaskine, hvor man ligesom på Google kan søge svar og informationer frem om alverdens ting. Sammenligner man med den store konkurrent Google, er Bing en lille søgemaskine. Det betyder dog ikke, at det er en ubetydelig spiller. Der er nemlig nogle fordele ved Bing – såsom lavere konkurrence og en mere købestærk målgruppe. 

Hvad er Bing SEO?

SEO på Bing er en anelse anderledes end SEO på Google, da begge søgemaskiner ikke anvender samme algoritmer. Når fokus er SEO målrettet søgemaskinen Bing, skal man derfor optimere i forhold til denne søgemaskines algoritmer. Dog er der mange ligheder i algoritmerne, og der er en betydelig konkurrence på SEO-området, men mindre end hvad der er på Google.

Vigtige data om Bing ift. SEO

  • 10,2% markedsandele i Danmark (Søgninger via Bing.dk og søgepartnere)
  • Handel pr. bruger: Google 139$ og Bing 236$
  • 65% af Bings brugere er +35 år (Væsentlig højere end Google + mere købedygtige)
  • 391.000 unikke brugere i DK

Hvad er Bing Ads?

Bing Ads er, hvad der svarer til Google Ads – altså de sponsorerede annoncer i toppen, på højre side og i bunden af søgeresultatet.

Med 10% markedsandele åbner Bing op for et attraktivt marked, som flere virksomheder ellers kun bruger Google til. Da konkurrencen på Bing Ads er meget lavere end på Google Ads, kan man få højere ROI end på Google Ads. Hvis man ser bort fra den enorme volumen, som Google kan levere, vil Bing Ads i de fleste tilfælde være en lige så god, eller måske bedre forretning end Google Ads. Det skyldes bl.a. målgruppen, som anvender Bing, da denne oftest er præinstalleret i Microsoft PC’er, når brugere tilgår internettet. Flere virksomheder anvender Microsoft-løsninger, hvorfor der er et stort potentiale i b2b. Det er primært brugere i alderen 35-44 med en mellem til høj indkomst, som anvender Bing, når de surfer på nettet. Tages CPC med i betragtningen, er det ligeledes en faktor, som gør at flere bør bruge Bing Ads. Det fører oftest til billigere klikpriser og konverteringspriser, da konkurrencen er lavere. 

Tilbage til ordbog