Dårlig omtale på nettet? Hjælp til at fjerne dårlig omtale

Dårlig omtale på internettet

Få hjælp til at få bearbejdet dårlig omtale og uønsket indhold

I en moderne tid, hvor information om alt og alle er offentligt tilgængeligt på internettet for næsten alt og alle, kan det være svært at styre hvilke informationer, der ender hvor på internettet. Oftest lægger man først selv mærke til det, når den dårlige omtale på nettet om en selv eller ens virksomhed er blevet til 10 høns.

Det kan være farligt at have dårlig omtale liggende på nettet - især hvis det er synligt på første side i en Google søgning. Undersøgelser viser, at 94 % af dem, der foretager en Google-søgning, udelukkende kigger på side 1. Dette kan være både afgørende og fatalt for en virksomhed, da en undersøgelse foretaget af analyseinstituttet YouGov* viser, at
70 % vil fravælge at handle hos en virksomhed, hvis de støder på dårlig omtale om denne.

Dårlig omtale på nettet forsvinder ikke af sig selv og Google ”glemmer” ikke lige sådan. Når du søger på en virksomhed online, vil al omtale af virksomheden dukke op i søgeresultatet – både god og dårlig omtale. Da langt de fleste dømmer ud fra et førstehåndsindtryk, kan disse søgeresultater få ufortjent meget opmærksomhed.

ATAK kan være dig og din virksomhed behjælpelig med at få ryddet op i den negative omtale på nettet og sørge for, at det kun er ønskværdig information, der er synlig.

"ATAK A/S rådgiver og assisterer både virksomheder og privatpersoner med at bearbejde dårlig omtale"

Vær opmærksom på dit online omdømme

Vi rådgiver alle – uanset baggrund - til indimellem at ”google” sig selv og sin virksomhed og være på forkant med, hvad der findes af information på internettet. Hvis en potentiel kunde eksempelvis ”googler” din virksomheds navn for at få et bedre indblik i, hvilken slags virksomhed det er og hvad I kan tilbyde, så er det uhensigtsmæssigt, at denne støder på dårlig omtale eller negative anmeldelser på nettet, da dette kan give et både forkert og dårligt indtryk.

ATAK A/S rådgiver og assisterer både virksomheder og privatpersoner med at bearbejde dårlig omtale. Vi bearbejder den dårlige omtale, de negative anmeldelser eller anden uønsket information, der viser sig i en Google søgning på dit eller din virksomheds navn.

Hvis du pludselig er blevet bekendt med dårlig omtale af dig selv eller din virksomhed på internettet, og ikke ved hvad du skal stille op med det, så skal du være mere end velkommen til at tage kontakt til os for at høre mere om reputation management. Vi kan med vores omfattende insider viden være dig behjælpelig med at få bearbejdet den dårlige omtale på internettet.

Nogle virksomheder har oplevet at blive afpresset og truet med dårlige anmeldelser af personer, som har ønsket at skade virksomheden. Læs mere om digitale trusler.

ATAK om online omdømme i Go' Morgen Danmark.


Shitstorms - når dårlig omtale udvikler sig

I dag er det vigtigere end nogensinde før at værne om sin virksomheds omdømme på nettet. Dårlig omtale kan nemlig være afgørende, for en virksomheds fremtid hvis det udvikler sig.

Ofte starter dårlig omtale på de sociale medier hvor en forbruger, der føler sig krænket eller dårligt behandlet, skriver et opslag på den pågældende virksomheds væg. Hvis opslaget tiltrækker nok opmærksomhed, vil det komme i mediernes søgelys. Får virksomheden ikke taget ordenligt hånd om den dårlige omtale, kan det udvikle sig til en decideret shitstorm. En shitstorm er den værste form for dårlig omtale, og betyder i den bogstaveligste forstand et hav af negativ omtale i pressen og modvind på de sociale medier.

Virksomheder som er af den holdning, at forbrugernes meninger på de sociale medier ikke betyder noget, begår en stor fejl. En shitstorm kan generere tusindvis af vrede kommentarer og omtaler, som kan skade både image og bundlinje.

ATAK, som er eksperter i Online Reputation Management, kan hjælpe med at bearbejde og overdøve den dårlige omtale på Google med positivt indhold. Arbejdet kan variere fra måneder til år alt efter omfanget af den dårlige omtale.

ATAK om forsikring mod dårlig omtale i DR2 Morgen.

Har du interesse i at høre mere om vores arbejde, og om hvordan du kan komme af med dårlig omtale? Så kontakt os på +45 3510 5050

"En shitstorm betyder i den bogstaveligste forstand et hav af negativ omtale i pressen og modvind på de sociale medier"