On Site SEO – Fundamentet for succes i søgeresultaterne

On Site SEO

Fundamentet for succes i søgeresultaterne

Søgemaskineoptimering kan i grove træk deles op i to komponenter: On Site SEO (også kaldet On Page SEO) og Off Site SEO (også kaldet Off Page SEO).

On Site SEO er optimering af hjemmesiden indenfor domænets rammer. Dvs. alt man kan optimere på selve siden i form af tekst, billeder, kodning, menuer, sider, permalinks, interne links, brugervenlighed, dynamik, strategi osv.

Google stiller krav til On Site SEO

Google vil gerne levere så gode søgeresultater for brugerne, som muligt, hvorfor Google stiller krav til, hvordan du laver On Site SEO. Google har offentliggjort et sæt On Site SEO retningslinjer for webmastere, som bør følges, når man skal lancere en hjemmeside. Google er interesseret i at have de bedste hjemmesider i deres søgeresultater. Hvis der er sløset

med On Site SEO arbejdet, kan og vil hjemmesiden ikke blive prioriteret så højt hos Google, som du ønsker.

Præsenter din hjemmeside med On Site SEO, som var det et hus til salg

Forestil dig at en hjemmeside er et hus til salg, blandt mange huse på samme vej, hvor du eller webmaster spiller rollen som indretningsarkitekt. On Site SEO er indretningsarkitektens værktøjer.

Google er en potentiel køber på besigtigelse, men er tilfældigvis en meget kræsen køber, der selvfølgelig vil have den bedste bolig. Er huset præsentabelt udefra, så får Google lyst til at komme indenfor. Hjemmesidens forside er husets facade, og boligens indre er hjemmesidens indhold samt kodningen af dette.

"Konkurrencen er høj på Google og vokser hver dag. Derfor stilles der større og større krav til din hjemmeside"

Hvis Google støder på pæne og renoverede rum, mens den besigtiger boligen, vil Google bibeholde interessen for boligen. Men støder Google derimod på et gammelt køkken, nedslidte gulve, 30 år gamle fliser på badeværelset el.lign., vil Google stadig være på udkig efter en bedre bolig. Google mister ikke interessen for din bolig, men vægter et mere præsentabelt hus højere i søgeresultaterne - On Site SEO kan gøre din hjemmeside præsentabel.

Hvad koster On Site SEO?

On Site SEO kan være svært at prissætte, idet det kommer meget an på, hvor meget der skal laves på hjemmesiden. On Site SEO er ikke blot at omskrive og optimere tekster for at gøre dem SEO-venlige, du skal også optimere meta-oplysninger samt i de fleste tilfælde ændre og forbedre i koder og filer.

Konkurrencen er høj på Google og den vokser hver dag. Derfor stilles der større og større krav til dig som administrator af en hjemmeside, hvis du vil gøre dig forhåbninger om høje placeringer. Derudover bør der initieres en række tiltag, så hjemmesiden ikke forekommer statisk og ”kedelig”, men i stedet bliver dynamisk og interessant for både brugerne og Google. On Site SEO er altså ikke blot at rette i eksisterende indhold, men også at initiere tiltag der skaber dynamik på hjemmesiden.

Fornuftig rådgivning i On Site og Off Site SEO handler ikke blot om opgavens omfang og pris, men i allerhøjeste grad også om nyskabelse og tiltag, der udvikler jeres hjemmeside.

Vil du gerne have overblik over, hvad der skal til for at optimere din hjemmeside, eller har du brug for hjælp til On Site SEO, så kontakt ATAK for en uforpligtende samtale og ressourceestimering.