Markedsføring i sociale medier

Lad marketing få sit eget liv på nettet

Når man i dag skal fange det moderne segment, bør man også føre ens markedsføring ud på internettet. Man kan så oven i købet gøre det interessant nok til, at den får sit helt eget liv på de sociale medier. Marketing kampagnen kan potentielt få stor succes og bringe en masse branding og potentiel omsætning med sig.

Sociale medier dækker i et bredt omfang alle typer af internetsteder, hvor alle og enhver kan generere og dele indhold. De stærkeste spillere inden for især viral marketing er YouTube, Twitter og Facebook, hvorfor det som oftest er dem, der fokuseres på indenfor markedsføring i sociale medier. Marketing i sociale medier minder meget om branding, i og med at det er et tidskrævende engagement.

Markedsføring i sociale medier er en kombination af tilstedeværelse og interaktivitet. Din tilstedeværelse på eksempelvis Facebook og Twitter er anset for at være en af de vigtigste dele af en online marketingstrategi nu til dags

men synlighed kan ikke alene holde en båd flydende - en død Facebook side kan eks. have den fuldstændig modsatte effekt. Den interaktivitet, der gør marketing i sociale medier så gunstig, er, at det giver virksomhederne en helt ny måde at lytte til deres kunder på, og kunderne er vilde med det.

ATAKs ekspertise er at udvikle en markedsføringsstrategi med fokus på de drivende ingredienser i sociale medier, og som tager højde for mediers - til tider - lumske egenskaber.

Det kan være svært at eksemplificere succesfuld markedsføring i sociale medier, men hvis du er interesseret i at gøre brug af denne unikke marketingsmetode, så skal du være velkommen til at kontakte os for at høre meget mere om, hvordan en kampagne i sociale medier kan formes for din virksomhed.