Søgemaskineoptimering

Effektiv søgemaskinemarketing med succes

Søgemaskineoptimering, også kaldet SEO i daglig tale, er meget effektivt og det eneste eksisterende værktøj, til at opnå gode placeringer i diverse søgemaskiners organiske søgeresultater. Med Atak Advertising & Marketing som din søgemaskineoptimeringspartner, får du større synlighed i søgeresultaterne og dermed langt flere besøgende på din hjemmeside.

Med internettets betydning for nutidens kommunikation, er søgemaskineoptimering og en topplacering i organiske søgeresultater essentielle for en succesfuld forretning, fordi flere og flere danskere bruger søgemaskinerne - og især Google - når de søger information om bestemte produkter eller serviceydelser. De organiske søgeresultater er ikke en decideret reklamesøjle, men et nøgternt svar på den søgendes ønsker og behov som udtrykt i ordene i søgefeltet, hvilket ydermere understreger søgemaskineoptimeringens betydning.

søgemaskineoptimering

"Søgemaskineoptimering og en topplacering i de organiske søgeresultater er essentielt for en succesfuld forretning."


Hvorfor Søgemaskineoptimering?

Først og fremmest er vigtigheden af internettets styrke i dag slet ikke til at komme udenom. Flere og flere benytter internettet til flere og flere forskellige ting, og det bliver mere og mere mangfoldigt for hver dag, der går. Den ubegrænsede adgang til det, man ønsker, når man ønsker det, har gjort internettet til det ubestridt mest brugte medie i verden. Dette spiller en utrolig stor rolle for annoncørerne, for på internettet er muligheden med søgemaskineoptimering langt større for at ramme en specifik målgruppe.

Før søgemaskiner og annonceringsplatforme - som eksempelvis Google AdWords - eksploderede, var den primære annonceringsmetode på internettet bannerannoncering. Bannerannoncering er stadig den mest brugte type markedsføring på internettet, men søgemaskinerne overtager langsomt markedsandele pga. bl.a. søgemaskineoptimeringens gennemslagskraft.

Sammenlignet med bannerannoncering mod segmenterede brugere, er søgemaskineoptimering et meget stærkere værktøj. Det skaber langt bedre resultater og kan segmenteres langt mere præcist - og så skal det ikke negligeres, hvor meget det betyder, at de fleste, der søger på et produkt på Google, ofte allerede har besluttet sig for at købe produktet, men blot er ved at bestemme sig for, hvor de skal købe det: Behovet er allerede skabt, INDEN søgeresultaterne præsenteres for forbrugeren, hvorimod bannerannoncen skal skabe dette behov, FØR forbrugeren overhovedet vil klikke på banneret.

Søgemaskineoptimering er en rigtig god investering, men en længerevarende proces, da søgeord og -fraser kontinuerligt skal bearbejdes og optimeres jævnligt. Kontakt Atak Advertising & Marketing allerede i dag for at komme i gang med søgemaskineoptimering af din hjemmeside.