Hvordan kan jeg få flere gode kundeanmeldelser?

Gode kundeanmeldelser er at værdifuldt aktiv, du kan bruge aktivt i din markedsføring
16/09/2025 · Review Management
stjerner illustrerer gode kundeanmeldelser
16/09/2025 · Review Management

Kundeanmeldelser på internettet er utroligt vigtige for virksomheders online omdømme, men hvordan kan din virksomhed få flere positive anmeldelser? Med den helt rette strategi kan din virksomhed få de bedste ratings på anmeldelsesplatforme som Trustpilot – og omsætte dem til vækst.

Gode kundeanmeldelser er guld værd

Hvis du er virksomhedsejer eller selvstændig, så ved du, hvor frustrerende en dårlig omtale i kundeanmeldelser kan være. Til gengæld er en god anmeldelse det rene guld for virksomhedens online omdømme. Når potentielle kunder og samarbejdspartnere læser om andre, der har haft en god oplevelse med din virksomhed, så er de langt mere tilbøjelige til at handle og samarbejde. Positive anmeldelser kan altså omdannes til profit og vækst for din virksomhed

Hele 82% af de danske forbrugere svarer, at online kundeanmeldelser har en effekt på deres købsbeslutning. Hvis din virksomhed vil have succes, er det altså essentielt at have gode strategier til at få flere positive kundeanmeldelser.

Tendens til flere dårlige anmeldelser

Undersøgelserne viser klart, at forbrugere er mere tilbøjelige til at skrive en kundeanmeldelse, hvis de har haft en dårlig oplevelse med en virksomhed. Der er altså en større motivation for at straffe virksomheder med dårlige anmeldelser, end der er for at rose med gode anmeldelser. Det er op til virksomheden at vende denne tendens med den rette strategi.

Arbejdet for at få flere gode kundeanmeldelser er en kamp op ad bakke, hvor din strategi skal motivere kunderne til at gøre noget, de sjældent vil gøre selv. En lille “Anmeld os på Trustpilot”-knap på hjemmesiden eller en upersonlig mail-invitation er slet ikke nok. 

Find den helt rette strategi til din virksomhed

Når du gerne vil maksimere antallet af positive anmeldelser på din side, så er der mange mulige strategier. For at finde den helt rette, er det vigtigt, at strategien er specifikt tilpasset den enkelte virksomhed – og din målgruppe. Det kan dog være svært selv at finde den helt rette strategi, hvis man ikke har den nødvendige erfaring med kundeanmeldelser. Der er nemlig mange forskellige aspekter, der skal afdækkes for at sikre den rette strategi for din virksomhed. Derfor er det en god idé at alliere dig med førende specialister med mange års erfaring i kundeanmeldelser. De vil kunne hjælpe dig med, at din strategi får effekt hurtigst muligt.

Få hjælp fra førende specialister i kundeanmeldelser

Når du skal udarbejde den strategi, der har det største potentiale til at skaffe flere gode kundeanmeldelser, så er erfaring altafgørende. Det kan tage meget “trial and error”, før du finder frem til den helt rette tilgang. Ved at alliere dig med specialister i kundeanmeldelser kan du drage gavn af omfattende erfaring, der kan give dig resultater hurtigst muligt. 

ATAK Nordic er et kommunikationsburau med en række specialister, der har arbejdet med kundeanmeldelser, lige siden platforme som Trustpilot så dagens lys i 00’erne. Vi har erfaring med at guide virksomheder i mange brancher til den helt rette strategi til at få flere gode kundeanmeldelser i deres unikke situation. 

Læs om vores ydelser inden for review marketing

Brug gode kundeanmeldelser aktivt i din markedsføring

Når du har en solid strategi for at få flere gode kundeanmeldelser, så skal det naturligvis vises frem. Med de rette tiltag kan dine positive anmeldelser blive en vigtig del af en marketingstrategi, der tiltrækker kunder og skaber vækst.

Hos ATAK Nordic er vi blandt landets førende eksperter inden for review marketing. Vi kan hjælpe din virksomhed med at få det maksimale ud af en profil med gode anmeldelser.

Tag kontakt
Vi er klar til at hjælpe dig med dine kundeanmeldelser

    Vil du lære om de bedste strategier for at få flere gode kundeanmeldelser? Så kan du med fordel læse bogen Glad Kunde Sur Kunde af William Atak, som er stifter og ejer af ATAK Nordic.