ATAK skifter navn til ATAK NORDIC

ATAK skifter navn til ATAK NORDIC

29/04/2020
|

ATAKs helt unikke kompetencer inden for Online Reputation Management, SEO og Google Ads har været efterspurgt internationalt gennem mange år. Hos ATAK har man arbejdet med kunder fra USA, England, Tyskland, Spanien, Holland, Schweiz, Tyrkiet, Dubai og naturligvis vores skandinaviske naboer Sverige, Norge og Finland.

ATAK fik for alvor markeret sig internationalt i 2015, da ATAK lancerede SAFEonNET – en forsikring med shitstorms og digital mobning. SAFEonNET var i efteråret 2019 igen i mediernes søgelys, der denne gang resulterede i bred medieomtale i primært engelske medier i efteråret 2019 (herunder Wired Magazine, BBC og The Times Magazine) men også andre internationale medier.

Mediedækningen i England ledte til helt nye forretningskontakter, der har banet vej for nye muligheder for ATAK som en international spiller med sine kompetencer og ydelser.

Rejsen krævede et stærkere brand og international re-branding. Et nyt navn skulle indeholde to elementære værdier: Et unikt og stærkt navn samt signalere de nordiske værdier og kvalitet.

Først var teamet på opgaven overbeviste om, at man skulle væk fra navnet ATAK. Efter flere ugers overvejelser – og nødvendige pauser indimellem – kom teamet frem til noget så ”simpelt” dog ”lækkert” som ATAK NORDIC.

Dernæst var opgaven at designe et logo, hvilken heller ikke var nem. Man ville gerne bevare trekanten, men ikke længere de røde farver, der har været en del af ATAK gennem de sidste ti år.

Resultatet blev en trekant med skarpere kanter og en ny identitet, der løfter ATAK NORDIC op i de voksnes rækker. Det tjener samtidig som startskud til en udvidelse af vores aktiviteter nationalt, som internationalt.