Digital MarKom

KURSUSBESKRIVELSE


Med et 6-ugers kursus i Digital Markom hos ATAK A/S lærer du om digital markedsføring & kommunikation, e-handel og webdesign. Du bliver klædt på til at varetage en digital marketingkoordinator-rolle eller springe ud i livet som selvstændig.

Du kender allerede til Google og Facebook, men ved du, hvordan du arbejder med Googles algoritme, så du bliver placeret øverst i søgeresultaterne, eller hvordan du laver Facebook-annoncer, der ”følger efter” brugerne? Ved du, hvordan du redder en virksomhed ud af en shitstorm og hvordan du styrker dit online omdømme?

På ATAK A/S’ 6-ugers kursus i digital markedsføring og kommunikation får du et indblik i en lang række kanaler og dygtiggør dig inden for en bred palette af digitale aktiviteter. Du modtager bl.a. undervisning i søgemaskiner, sociale medier, WordPress, reputation management & marketing (herunder shitstorm-håndtering og review management) og e-mail markedsføring. Alt sammen af kvalificerede undervisere med flere års erfaring og i et tempo, der matcher din læringskurve.

Download kursuspræsentationen som PDF


DETTE LÆRER DU PÅ FORLØBET



GENERELT OM KURSET


TILKNYTTET KARRIERECOACH & -VEJLEDNING


På kurset vil du få tilknyttet en karrierecoach, der kan sparre med dig om din videre færd efter kurset. Karrierecoachen kan bl.a. hjælpe dig med at gennemgå dine ansøgninger, finde en praktikplads og give feedback på din LinkedIn-profil.

PROFESSIONEL FOTOGRAF


Som noget unikt får du, som en del af forløbet, en session med en professionel fotograf, der tager profilbilleder af dig, som du kan bruge på dine sociale medier, dit CV m.v.


KURSUSPROGRAM


LEKTIONEMNE
1Opstart (introduktion til digital markedsføring & kommunikation) Intro til WordPress
2WordPress fortsat // WooCommerce
3Søgeordsoptimering (SEO) // Content marketing
4SEO fortsat // Intro til Google Ads
5Google Ads fortsat // Intro til SoMe
6SoMe organisk // SoMe betalt
7E-mail markedsføring // Google Analytics
8Krisekommunikation // Shitstorm-håndtering
9Reputation marketing, herunder PR og video
10Review management (Sådan håndterer du anmeldelser)
11Konverteringsoptimering // Brugervenlighed & UX Google Analytics certificering // Udlevering af eksamensopgave
12En marketingkoordinators opgaver & ansvar (værdiskabende implementering) Digital markedsføring & kommunikation i den virkelige verden Opsamling på pensum // Forberedelse til eksamen
-Upload af disposition
13Eksamen (+ photoshoot hos professionel fotograf)