Vores samfund bliver hele tiden mere digitaliseret, og derfor er den traditionel markedsføring i høj grad rykket online. Der er intet, der tyder på, at denne udvikling vil stoppe eller sagtne farten – tværtimod. Derfor er det vigtigt at have en stærk Reputation Marketing-strategi, så din virksomhed kan udføre effektiv markedsføring online. Undersøgelser viser, at hele 82% altid søger efter omtale på en virksomhed, inden de handler der. Det giver sig selv, at kunder hellere vil handle hos en virksomhed, som har mange gode anmeldelser, eller som er blevet omtalt af anerkendte medier eller personer, end en hvor der slet ikke ligger nogen omtale. Man kan altså sige, at det ikke længere er nok ikke at have et dårligt omdømme – du skal have et godt omdømme.
....eller ring på 3510 5050 for at tale direkte med en af vores eksperter med det samme.
Som sagt er det ikke altid lige nemt at få de glade kunder til at skrive anmeldelser. De vrede kunder, der føler sig dårligt behandlet, har et formål med at skrive en anmeldelse – det har de tilfredse kunder ofte ikke. Samtidig lever vi i en travl hverdag, hvor man hurtigt kan mangle tid eller glemme at skrive en anmeldelse. Reputation Marketing handler blandt andet om at gøre en aktiv indsats for at indhente de gode anmeldelser. I al sin enkelhed handler det om at gøre det nemt for kunderne at anmelde. Eksempelvis er det en god idé at oprette virksomheden på diverse anmeldelsessider, fx Trustpilot og Yelp, så det er nemt for kunden at finde den. Det kan også være en idé at dele visitkort ud med URL til anmeldelsessider eller sende links med i mails til kunder.
Når konkurrencen er høj, handler det om at skille sig ud. Og det gør man i høj grad ved at give sin virksomhed personlighed. Det ses blandt andet på, at kunder er langt mere tilbøjelige til at skrive en god anmeldelse, hvis de bliver opfordret personligt. Eksempelvis kan du spørge dine kunder, mens de stadig er i din butik, om de vil give dig en anmeldelse. At oprette et online spørgeskema, som de kan svare på, mens de er der, kan også være en god løsning. Har du en positiv dialog med en kunde via de sociale medier, er det også oplagt pænt at bede om en god anmeldelse. På den måde gør man det både nemt og personligt, hvilket øger kundernes lyst til at dele deres mening om din virksomhed og/eller produkter og services på nettet.
....eller ring på 3510 5050 for at tale direkte med en af vores eksperter med det samme.
OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.