Hvad er Google Ads-rapport automatisering?
En af de mest unikke ting ved Google Ads er netop rapportfunktionen.
Du kan få et overblik over:
- hvor mange gange dine søgeord er blevet vist
- hvor mange der har klikket på dine søgeord
- hvad CTR er på de enkelte søgeord
- hvilke dage, der har flere / færre kliks end andre
- hvor dine Google Ads displayannoncer er blevet vist
- hvilke søgeordskombinationer har udløst dine annoncer
- og meget mere
Du kan genere en rapport ved at:
- logge ind på din Ads-konto
- klik på fanen “rapporter”
- vælg rapporter
- Vælg en foruddefineret rapport eller klik på “tilpasset” for at oprette en tilpasset rapport
Vores anbefaling:
Lav en rapport, som bliver sendt til dig hver mandag automatisk fra Ads.
Rapporten skal helst indeholde følgende:
- Rapporttype: placerings- /søgeordseffektivitet
- Indstillinger: sidste syv dage
- Avancerede indstillinger (Tilføj eller fjern kolonner ) – kampagne, annoncegruppe, søgeord, søgeordsstatus, kvalitetsresultat, visninger, klik, CTR, gennemsnitlig CPC, pris, gennemsnitlig position, konverteringer og konverteringsrate
- Skabeloner, planlægning og e-mail – -navngiv din rapport, gem den som en ny rapportskabelon og planlæg den til at køre automatisk hver mandag.
- E-mail: indtast din email adresse og vælg rapport vedhæftet som “.csv” ( til Excel )
- Opret rapport
Google Ads vil derefter sende dig en rapport med det samme samt en rapport hver mandag til din e-mail.