Hvad er Google Ads (Adwords), og hvordan bruges det?

Google Ads

Hvad er Google Ads, og hvordan bruges det?

Google Ads er Googles annonceringsprogram og betyder ordannoncer, også forstået bedre som søgeordsannoncer. Det hed oprindeligt AdWords, men har skiftet navn til Google Ads, da annonceringsmulighederne ikke længere kun omfatter søgeordsannoncer.

Med Google Ads kan du selv definere:

  • dagsbudget
  • maks. klikpriser
  • sprog
  • geografisk visning af annoncer
  • tidsinterval på visning
  • søgeord
  • annoncetekster
  • målgrupper
  • budstrategi
  • udvidelser
  • mm.

Du kan enten selv lave dine egne Google Ads via ads.google.dk eller benytte et såkaldt Google Ads Bureau til det.

Vores anbefaling:

Såfremt du har tiden og ekspertisen til det, så lav dine egne Google Ads-annoncer. Det er et nemt og overskueligt system, når man har arbejdet en del med det.

Såfremt du hellere vil bruge tiden på din virksomhed og andre opgaver, så er det bedst at outsource opgaven til en Google Ads Individual. Fordelen ved at bruge en Google Ads-ekspert er, at eksperten også har erfaring fra andre brancher.

Googl Ads-eksperten vil også kunne differentiere, være mere objektiv og neutral mht. din annoncering, da personen ved mere om Google Best Practices.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.