Der findes forskellige metoder at få trafik ind til sin hjemmeside, webshop eller blog. Betalt trafik og ikke-betalt trafik. Dette indlæg handler om trafik/besøgende man betaler for.
Når man taler betalt trafik, menes der betaling for trafik/besøgende, handlinger og ordrer på en hjemmeside. Man betaler altså (oftest) en nogenlunde forudbestemt pris for det, en hjemmeside-ejer ønsker at få.
Der findes mange forskellige former for betalt trafik, og de største medier i hele verden lever af at sælge trafik. Sponsorerede links på Google (Google Ads), tekst og bannerannoncer på Facebook, bannerannoncer på berlingske.dk, dating.dk osv. Alle disse leverer annoncørerne betalt trafik.
– CPC – Cost Per Click (Omkostninger/Betaling pr. klik)
– CPM – Cost Per Mille (Omkostninger/Betaling pr. visning)
– CPA – Cost Per Action eller Cost Per Acquisition (Omkostninger/Betaling pr. handling)
– CPO – Cost Per Order (Omkostninger/Betaling pr. ordre)
– CPL – Cost Per Lead (Omkostninger/Betaling pr. lead)
– CPV – Cost Per View (Omkostninger/Betaling pr. visning)
OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.