Hvordan skal man forstå budget pr. dag i Adwords?

Budget pr. dag

Hvordan forstås budget pr. dag?

Budget pr. dag er det beløb, du maksimum ønsker at bruge på din Google Ads kampagne på én dag.

Du bestemmer selv, hvor meget du ønsker at bruge, så der er ingen krav fra Google.

Selvom du angiver et beløb, er det ikke sikkert, at Google bruger hele beløbet, hvis der ikke er tilstrækkeligt med klik.

På enkelte dage kan Adwords overlevere kliks, så der bliver brugt et beløb, der er op mod 20% over dit dagsbudget. På en 30 dages periode vil Adwords dog aldrig bruge mere end dit budget, så andre dage vil budgettet ikke blive brugt.

Lad os se på et par eksempler

Eks 1:

Du har angivet et dagsbudget på 100 kr. på din Google Ads kampagne.
Du har en gennemsnitlig klikpris på 2 kr., og du får 30 klik pr. dag.
Google Adwords vil derfor kun trække 60 kr.

Eks 2:

Du har angivet et dagsbudget på 100 kr. på din Google Ads kampagne.
Du har en gennemsnitlig klikpris på 2 kr., men der er rigtig meget trafik på dine søgeord.
Kl. 16 har du allerede fået 50 klik
Google Ads vil derfor kun trække 100 kr. og stoppe visninger for din kampagne.
Kl. 00.01 dagen efter vil din kampagne blive sat online igen.

Eks. 3:

Du har angivet et dagsbudget på 100 kr. på din Google Ads kampagne.
Du har en gennemsnitlig klikpris på 2 kr., men der er rigtig meget trafik på dine søgeord.
I dag har du modtaget 55 klik, og Google Ads trækker så 110 kr.

Såfremt du ikke ændrer dit dagsbudget i løbet af måneden, så vil Google Ads regulere dine visninger og kliks, således at du ved månedens udgang er blevet trukket maks. 100 kr. pr. dag.
Dette tilfælde bliver også kaldt for “overdelivery” og betyder overlevering. Med andre ord, så vil du aldrig i løbet af 30 dage blive trukket mere end det beløb, du angiver på dit budget pr. dag

Vores anbefaling:

Er du ny til Gogole Ads, så start med et dagsbudget på 100-200 kr. pr. dag
Efterhånden som du har et klart overblik på din ROI på dine søgeord, så kan du regulere i dit dagsbudget.
De fleste Google Ads annoncører har ikke noget imod at have et højt dagsbudget, hvis deres ROI er god.
Angiv derfor dit dagsbudget baseret på din ROI.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.