Budjustering i Google Ads - Lader dig justere dine bud

Budjustering

Sådan fungerer budjustering

Budjustering i Google Ads gør det muligt at justere om dine annoncer skal vises mere eller mindre hyppigt ud fra hvor, hvornår og hvordan folk søger. Eksempelvis kan et klik være mere værd for din forretning, hvis det kommer fra en smartphone, fra et bestemt sted eller på et bestemt tidspunkt på dagen. Du angiver budjustering med en procentsats.

Et eksempel:

Din kampagne klarer sig rigtig godt mellem 12-16 i hverdage, og du vil gerne vise dine annoncer oftere i det tidsrum. Du har et maks CPC-bud på 6 kroner. Hvis du øger dit bud for søgninger i det tidsrum med 20%, så får du et endeligt bud på 7,20 kroner.

Typer af budjusteringer

I Google Ads findes der forskellige måder du kan anvende budjusteringer. De forskellige typer er:

  • Sted (geografiske områder)
  • Annonceplanlægning (tidspunkt på dagen og visse dage)
  • Enhed (mobil, tablet og computere)
  • Målretningsmetoder (emner, placeringer og andre målretningsmetoder på kampagner der vises på Displaynetværket)
  • Indhold på topniveau (indhold, der af Google er vurderet som populært indhold – kun på YouTube og Displaynetværket)
  • Interaktioner (justering af opkaldsinteraktionsannoncer)
  • Remarketinglister til søgeannoncer (på remarketinglister på søgeannoncer)
Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.