Hvad er CPM (Cost Per Mile) i relation til annoncering?

CPM

Hvad viser CPM?

CPM (Cost Per Mile) er en forkortelse for Cost-per-thousand impression, hvilket på dansk betyder pris pr. tusinde eksponeringer.

Da Google Ads er baseret på CPC, så bruges udtrykket CPM typisk i forbindelse med f.eks. bannerannoncering, Facebook-annoncering eller brandkampagner på Displaynetværket.

Det vil sige, at du ikke betaler for klik, men du betaler for hver 1000 gange, din annonce bliver vist.

Eks.

Hvis du køber 1.000.000 visninger for 3.000 kr., så er CPM lig med 3 kr.

Hvis du er i tvil, så brug http://www.clickz.com/cpm_calculator til at beregne CPM.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.