Destinations URL (Uniform Resource Locator), også kaldt endelig webadresse, er webadressen på din hjemmeside, som du ønsker, at dine potentielle kunder skal komme ind på, når de klikker på din annonce. Det er vigtigt, at denne er skrevet korrekt og eksakt, hvilket du altid bør teste ved at klikke på annoncen i Google Ads (overskriften), og se hvor du lander. Destinations URL er den tekniske kode, der viser din internetbrowser, hvilken landingsside, du ønsker, at referere til.
I Google Ads er Destinations URL den landingsside, som du skriver i øverste linje, når du opretter en annoncetekst. Ikke at forveksle med Display URL, der er den webadresse, der vises i annoncen.
Vi anbefaler:
Husk at have unikke landingssider til dine produktgrupper eller produkter og udnyt dette ved at bruge unikke Destinations URL’er, så potentielle kunder let finder det, de ønsker – uden for mange klik.
Vær altid opmærksom på, at display URL og destinations URL refererer til det samme domæne, ellers bliver annoncen ikke godkendt.