Display-URL

Hvad er display-URL?

Display-URL (Uniform Resource Locator) har til formål at give brugeren en idé om, hvilken landingsside de lander på, når de klikker på din annonce. Derfor har din display-URL en tendens til at være mere specifik end den egentlige URL. Som tommelfingerregel består tekstannoncer af:

  1. 2-3 overskriftslinjer (maks. 30 tegn hver)
  2. Beskrivelseslinje 1 (maks. 90 tegn)
  3. Beskrivelseslinje 2 (maks. 90 tegn)
  4. Display-URL (2 x 15 tegn)
  5. Destination-URL

Display-URL er altså fjerde linje i en tekstannonce, men har en vis frihed med udformningen af display-URL’en i forhold til destinations-URL’en. Begge skal bare referere til samme domæne. Man kan endda benytte keyword insertion, hvis man mener, at det kan forbedre annoncen. Gode præcise display-URLs kan gøre, at annoncen opleves mere relevant for Google og dermed øge dens eksponering i søgemaskinens søgeresultater.

Tilbage til ordbog