Hvad er ekskluderende søgeord i Google Ads, og hvordan bruges de?

Ekskluderende søgeord

Hvordan ekskluderer man søgeord?

Ekskluderende søgeord (også kaldet negative søgeord) er med til at højne kvaliteten af din online annoncering via Google Ads. På kampagne- og annoncegruppeniveau under Søgeord ser du din fane “Negative søgeord”, som du kan klikke på. Her vil du få vist ekskluderende søgeord for den pågældende annoncegruppe og/eller kampagne. Det er her, man tilføjer negative søgeord, som man altså ikke ønsker at pågældende gruppe af annoncer bliver fundet på.

Ofte bruger man ord som “gratis”, “anmeldelse” og andre ord, der ikke relaterer til køb. En god negativ søgeordsliste er med til at sikre relevante klik, hvilket leder til højere CTR og forbedret chance for at opnå gode konverteringsprocenter. Vær dog opmærksom på, at ekskluderende søgeord også kan forhindre, at dine annoncer vises for relevante potentielle kunder, så det er vigtigt , at listen ikke bliver for bred eller smal.

Du kan tilføje negative søgeord under Negative søgeord eller ved at oprette en negativ søgeordsliste under ‘Værktøjer’ -> ‘Lister med negative søgeord’.  En negativ søgeordsliste kan kun tilføjes på kampagneniveau.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.