Eksponeringsandel på søgenetværket

Hvad betyder eksponeringsandel på søgenetværk?

Eksponeringsandel på søgenetværket er en metric, der kan give dig indsigt i din eksponeringsandel. Din eksponeringsandel på søgenetværket er de eksponeringer, du har opnået på søgenetværket, divideret med det estimerede antal eksponeringer, som du var kvalificeret til at opnå.

Der kan være flere grunde til at din eksponeringsandel ikke når op på 100 %. Det kan fx være at du har mistet eksponeringsandel på grund af dit budget eller på grund af en for lav annoncerangering.

  • Metrics for eksponeringsandel rapporteres separat for hver enkelt kampagnetype og rapporteres ikke på tværs af kontoen.
  • Alle metrics for eksponeringsandel opdateres en gang om dagen.
  • Metrics for eksponeringsandel for kampagner på søgenetværket og displaynetværket opdateres ca. klokken 22 CET, mens Shopping-kampagner opdateres ca. klokken 23 CET.
  • Data om eksponeringsandel, afspejler ikke den aktuelle dag og muligvis heller ikke den foregående dags eksponeringsandel (hvis du kører din rapport før klokken 22.00). Eksempelvis er mandagens data for eksponeringsandel er ikke tilgængelige før efter kl. 22 CET om tirsdagen.
Tilbage til ordbog