Hvad er emner i Google Ads og hvornår bruger man dem?

Emner

Hvad betyder emner i forhold til din annonce?

Hvis du vil målrette din annoncering mod en stor målgruppe, der ser på indhold, der er relevant for din forretning, kan du kontekstmålrette mod sider, der handler om bestemte emner. Huske at emner KUN er tilgængelig på Displaynetværket.

Du finder fanen “Emner” i den grå sidemenu, når du befinder dig på Kampagnen.

Klik på blyantikonet for at komme i gang og klik på “tilføj emner”. Først vælger du, hvilken annoncegruppe, du vil benytte, hvis du ikke allerede har valgt en.  Nu får du mulighed for at vælge de relevante emner, som dækker over den type hjemmesider, som dine displayannoncer skal vises på. Du kan enten trykke ”tilføj” på en overordnet emnegruppe eller trykke på pilen og få vist undergrupperne, hvor du så kan udvælge én eller flere under emner. Dine valg vises nu til højre. Tryk ”Gem” på den blå knap for at gemme emnerne og få dem vist på listen nederst.

For at ekskludere emner kan du efterfølgende trykke på “Rediger målretning”, folde “emner” ud ved at trykke på pilen til højre og dernæst klikke på blyantikonet ved “Ekskluderende emner”. Her kan du på samme måde tilføje emner som ovenstående fremgangsmåde.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.