Hvordan hænger jul og Google Ads sammen?
Sådan får du mest ud af julesalget via Google Ads:
- Opret nye annoncegrupper til dine produkter og målret dem til julen
- Tilføj populære, relevante søgninger til dine søgeord, som du mener kan genererer konverteringer for dig i løbet af julesalget. Find inspiration vha. Søgeordsplanlægning. Omvendt kan du også bruge denne inspiration til at ekskludere irrelevante søgninger.
- Tilpas annoncer til julesalget ved at tilføje julerelaterede søgeord.
- Kør displaykampagner i god tid før jul for at fange forbrugernes opmærksomhed, når de besøger deres foretrukne websites
- Udnyt promoveringsudvidelserne til at fremhæve særlige tilbud og rabatter
- Brug nedtællingsfunktionen i dine annoncer
- Vi anbefaler, at du regelmæssigt holder øje med dine kampagner og evaluere dem ved at kigge på kampagnestatistikkerne og udnytter relevante rapporter
Sådan kan du planlægge juleannonceringen:
- Oktober: Klargøring
- Starten af november: Øge maksimum CPC’er
- Midten af december: Konkrete leveringsfrister og garantier
- Jul og efter jul: Opdater kampagnerne, fokuser på udsalget, og kør videre