Hvad er et keyword i Google Ads og hvordan bruges det?

Keyword

Hvad er et Keyword?

Keyword som på dansk har betegnelsen søgeord. Et keyword i Google Ads er ord eller sætninger, som bruges til at matche dine annoncer, som folk anvender i deres søgninger. For at nå ud til den relevante målgruppe på det ønskede tidspunkt, er det vigtigt at vælge søgeord af høj kvalitet til dine annoncegrupper.

Sådan fungerer det

  • Du skal vælge de søgeord, som matcher de ord eller udtryk, som kunden søger efter. Herved vil dine annoncer blive vist når kunderne søger efter dit produkt eller tjeneste
  • Prisen for hvert søgeord varierer efter kvaliteten af dit søgeord, dine konkurrenter samt andre faktorer
  • Du skal sørge for, at dine søgeord samt din landingsside ligger tæt op ad, hvad en kunde vil søge efter, eller hvad der vil blive vist på websites, som en kunde ville besøge
  • For at give dig et indtryk af kvaliteten af dine søgeord, har hvert søgeord et kvalitetsresultat
  • Resultatet er baseret på den forventede klikrate, annoncens relevans og landingssideoplevelsen. Annoncer med højere kvalitet fører som hovedregel til lavere priser og bedre annoncepositioner

Sådan ekskluderer du søgninger

  • Du kan forhindre, at din annonce bliver vist i forbindelse med bestemte søgninger ved at tilføje negative søgeord. De negative søgeord kan hjælpe med at reducere dine omkostninger, ved at sikre at dine annoncer kun vises for den ønskede målgruppe.

Hvor vises dine annoncer?

  • Google-søgning og søgepartnerswebsites
  • Google Displaynetværket
  • Google Play
Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.