Hvorfor har mine søgeord lav søgevolumen i Google Ads?

Lav søgevolumen

Derfor har dine søgeord lav søgevolumen


Lav søgevolumen
 skyldes meget lav søgetrafik på Google for dit søgeord eller søgeordssætning (søgeterm). Google ved naturligvis ikke, hvordan fremtidige søgninger vil være, men søgeordet har meget ringe eller ingen søgehistorik på Google. Søgeordet er inaktivt, indtil søgetrafikken stiger og dine annoncer kan blive vist. På den måde holdes dårlige søgeord uden for auktionen, hvilket er med til at lade Google Ads vise annoncer mere effektivt.

Er din søgeordsststus “Lav søgevolumen”, er det tegn på, at de ikke er særligt relevante, da brugerne af Googles søgemaskine ikke anvender disse søgetermer. Søgeordet kan være for specifik, for alternativt eller være stavet meget forkert.

Når du har et søgeord med lav søgevolumen, har du en række forskellige muligheder:

  • Lad søgetermen være og vent på, at der kommer trafik, så det bliver aktivt
  • Slet søgeordet og find andre vha. Søgeordsværktøj mm.
  • Rediger søgetermen så den bliver kortere, stavet rigtigt, eller blot bredere
Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.