Hva betyder et lavt kvalitetsresultat i Google Ads?

Lavt kvalitetsresultat

Hvad er et lavt kvalitetsresultat

Et kvalitetsresultat består af flere andre komponenter udover klikrate (CTR). Derfor kan et søgeord med en høj CTR have et lavt kvalitetsresultat. Her har vi opstillet de mest almindelige årsager:

Dårlig landingssideoplevelse: Kvaliteten af din landingsside påvirker også dit kvalitetsresultat. Se, om dit søgeord har en dårlig landingssideoplevelse, ved at udføre søgeordsdiagnose. Du bør arbejde med de ord, der har dårlig landingssideoplevelse ved at forbedre landingssiden eller ændre den til en mere relevant. Dit kvalitetsresultat forbedres, så det afspejler enhver større ændring, du foretager på din landingsside.

Mangel på relevans: Lav relevans af dit søgeord for annoncerne i din annoncegruppe. Dette påvirker kvalitetsresultatet, så du bør sørge for, at dine annoncer er stramt tematiseret og relevante.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.