Hvilke typer af markedsføringsmål findes i Google Ads?

Mål

Hvad indeholder et markedsføringsmål?

Mål – Når man snakker om marketingmål i forhold til ens Google annoncering, så har man en række forskellige muligheder. Gør man brug af displaynetværket, så har man tre typer af markedsføringsmål.

  1. Opbygge kundebevidsthed
  2. Påvirke kundeovervejelser
  3. Få kunderne til at handle

Hvis man er en ny virksomhed kan det være en rigtig god idé at skabe kundebevidsthed, så man får trafik til ens hjemmeside. Med dette mål når man ud til en bred målgruppe, og man kan på denne måde eksponere sig.

Med funktionen “påvirk kundeovervejelser” kan man være med til at uddanne kunderne. Ved at uddanne kunderne kan man lære kunderne at skelne ens produkter fra konkurrenterne.

Det sidste marketingmål man kan gøre brug af, er med henblik på at få kunderne til at handle.  Denne funktion bruges, når man eksempelvis vil målrette sig mod folk der er i den sidste del af købsbeslutningsprocessen.  Her kan der være tale om remarketing, hvilket vil sige vi målretter vores markedsføring, mod personer der i forvejen har været inde og kigge på vores produkter.

Disse funktioner er altså rettet mod displaynetværket.

 

 

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.