Matchtyper er en måde at styre, hvilke søgninger der udløser en visning af din annonce. Her kan du for eksempel bruge bredt match for at udvide rækkevidden af dit søgeord ved at gøre det fleksibelt. Du kan også bruge eksakt match for at gøre søgeordet mere specifikt og begrænse visningen ved bredere søgninger.
Du kan indstille matchtype for hvert af dine søgeord og du kan godt have flere eller alle varianter i dine annoncegrupper. For at bruge en søgeordstype, skal du blot tilføje den relevante tegnsætning til dit søgeord. Du kan se hvordan lige her:
Fleksible søgeord (broad match)
Sætning som søgeord (phrase match):
Eksakt søgning (præcis søgning):: [søgeord]
Negativt match (Negativt søgeord):: -søgeord
Med nogle matchtyper opnår du flere annoncevisninger, klik og konverteringer. Med andre matchtyper opnår du færre visninger; men en mere præcis målretning. Des mere målrettet du er, des bedre afkast vil du opnå, men vær opmærksom på om du bliver for specifik, så du går glip af en del af markedet og potentielle kunder. Find de mest relevante søgeordstyper ved at afprøve varianterne og optimere løbende.
OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.