Hvordan fungerer Pay Per Click?

Pay Per Click (PPC)

Hvad betyder Pay Per Click (PPC)?

Pay Per Click (PPC) er en populær online annonceringsmetode, hvor annoncøren betaler for antallet af klik. Lær mere om Pay Per Click her og hvordan det kan komme din forretning til gode

Arbejder du indenfor online markedsføring, så er begrebet pay per click (PPC) et af de termer, som du utvivlsomt har stødt på masser af gange. Pay per click er en meget populær måde at annoncere online på, hvor annoncøren betaler for hvert klik på hans annonce. Læs denne artikel til ende og lær mere om, hvordan du kan bruge PPC på din hjemmeside.

Hvad er Pay Per Click?

Pay Per Click er et meget simpelt begreb, som beskriver nærmest alle annoncer, som du finder på diverse hjemmesider, på Google, Facebook, LinkedIn, Instagram m.m. Når du klikker på disse annoncer, vil de tage dig over til annoncørens hjemmeside, hvor du vil have mulighed for at se og købe annoncørens produkter.

Princippet i Pay Per Click er her, at annoncøren kun betaler, hvis der rent faktisk er nogen, som klikker på annoncen. Hvis ingen klikker på den – og der dermed ikke er nogen synlig gevinst for annoncøren – så skal annoncøren ikke betale noget. PPC er en meget populær annonceringsmetode, som i dag benyttes af såvel store som mindre internet-forretninger.

Fordel og ulemper ved PPC

Den store fordel ved denne annonceringsmetode er, at du som annoncør kun betaler, hvis du rent faktisk har fået noget ud af annoncen – flere besøgende på din hjemmeside. På den anden side er det også en uundgåelig del af PPC, at jo flere folk som klikker på din annonce, jo flere penge skal du betale.

Dette kan således hurtigt blive en dårlig forretning, hvis du som udgangspunkt betaler for meget per klik sammenlignet med, hvor meget de besøgende kunder reelt køber på din hjemmeside. Sørg derfor altid for at have et balanceret forhold, hvor du sikrer dig, at du betaler  mindre per klik end den indtjening, som den gennemsnitlige besøgende på din hjemmeside indbringer dig.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.