Hvad er placeringsekskludering i Google Ads?

Placeringsekskludering

Hvad er placeringsekskludering?

Med placeringsekskludering kan du ekskludere bestemte placeringer på Google Displaynetværket, på samme måde som du kan målrette mod bestemte placeringer. Det kan være relevant at eksludere placeringer, som ikke matcher dit brand samt placeringer, hvor dine annoncer bliver vist, men ikke er effektive.

Sådan ekskluderer du placeringer

Du kan ekskludere placeringer fra bestemte annoncegrupper og kampagner via siden “Placeringer”.

  1. Log ind på din Google Ads-konto
  2. Vælg Placeringer fra en venstre sidemenu
  3. Klik på fanen Ekskluderinger i menubjælken ovenfor
  4. Klik på blyantikonet
  5. Vælg, om du vil ekskludere placeringer på kampagne-, annoncegruppe- eller kontoniveau.
  6. Vælg en af følgende muligheder:
    • Søg efter et ord, en sætning, en webadresse eller et video-id, som du vil ekskludere
    • Klik på Angiv flere placeringer, og angiv de webadresser, som du vil ekskludere
    • Vælg Brug liste med placeringsekskluderinger, og vælg din liste
    • Gå ind under fanen “Hvor annoncer blev vist” og marker de placeringer, som du vil eksludere
  7. Klik på Gem, når du har angivet ekskluderingerne.
Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.