Rapport for hver butik - Butiksspecifikke konverteringer

Rapport for hver butik

Hvad er rapport for hver butik?

Rapport for hver butik er en nyere funktion i Google Ads, hvor du blandt andet kan se, hvor mange personlige besøg du får for hver af din virksomheds fysiske placeringer samt hvor mange konverteringer du får fra andre butiksspecifikke handlinger. Butiksspecifikke handlinger kan blandt andet være rutevejledninger, telefonopkald og websitebesøg.

Standardkolonner i rapporten for hver butik:

  • Lokal rækkevidde (eksponeringer): som er det antal gange din butiks stedbaserede annonce er blevet vist
  • Opkaldsklik: viser antal af klik på knappen “Ring” for at ringe til din butik under visning af annonce eller efter at have klikket på din annonce
  • Rutevejledning: viser det antal gange der er blevet klikket på “Få rutevejledning” for at finde vej til butikken efter at have klikket på annoncen
  • Butiksbesøg: viser hvor mange gange en bruger, som har klikket på en annonce, har besøgt butikken senere
  • Besøg på websitet: viser antal gange en bruger, som har klikket på en annonce, er blevet ført videre til butikkens webadresse (den webadresse som er angivet som en del af de stedbaserede oplysninger – og ikke annoncewebadressen)

Andre kolonner som du kan tilføje til din rapport er:

  • Menu: data på hvor mange klik der har været på link for at se butikkens menu efter klik på annoncen
  • Menu (komplet visning): Antal klik på link for at se butikkens menu efter at have set annoncen
  • Order: Viser antal af bestillinger fra butik efter at have klikket på en annonce
  • Order (komplet visning): Viser antal af bestillinger fra butik efter at have set en annonce
  • Rutevejledning (komplet visning): viser det antal gange der er blevet klikket på “Få rutevejledning” for at finde vej til butikken efter at have set en annonce
  • Besøg på websitet (komplet visning): viser antal gange en bruger, som har set en annonce, er blevet ført videre til butikkens webadresse (den webadresse som er angivet som en del af de stedbaserede oplysninger – og ikke annoncewebadressen)
  • Butiksbesøg (komplet visning): viser hvor mange gange en bruger, som har set en annonce, har besøgt butikken senere
  • Øvrige interaktioner: antal af andre konverteringer som fx. upload af en anmeldelse eller gemt butikkens adresse efter klik på en annonce
  • Øvrige interaktioner (komplet visning): antal af andre konverteringer som fx. upload af en anmeldelse eller gemt butikkens adresse efter at have set en annonce
Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.