Regler

Hvad betyder automatiserede regler?

“Automatiserede regler” i Google Ads lader dig ændre din konto automatisk ud fra de indstillinger og betingelser, du vælger. Du kan blandt andet ændre budget, sætte annoncer, søgeord, kampagner eller annoncegrupper på pause eller aktivere dem. Vil du for eksempel gerne booste dit søgeordsbud hver gang din annonce ryger uden for den første side i søgeresultaterne, kan du opsætte en regel til det.

Sådan opretter du en automatiseret regel

  1. Log ind på din konto
  2. Gå til “kampagner”, “annoncegrupper” eller “søgeord”.
  3. Klik på ikonet med tre prikker over statistiktabellen
  4. Vælg “opret en automatisk regel”
  5. Vælg skift budgetter på rullemenuen “Regeltype”.
  6. Vælg de kampagner, som budgettet skal ændres for (Alle aktive kampagner, Alle aktiverede kampagner og kampagner, der er sat på pause, eller Udvalgte kampagner)
  7. Vælg hæv budgettet på rullemenuen “Handling”. Du kan vælge at øge dit budget med en procentdel eller et bestemt beløb. Hvis du vil sikre dig, at budgetbeløbet ikke overstiger et bestemt beløb i fakturerings-perioden, kan du angive en valgfri øvre grænse
  8. Klik på +TILFØJ under “Betingelse” for at tilføje en betingelse
  9. Definer frekvensen for ​din regel
  10. Vælg de typer mail-opdateringer, du gerne vil modtage i tilfælde af problemer, der påvirker din regel
  11. Navngiv din regel
  12. Klik på “Se eksempel” for at sikre dig, at du har indstillet din regel til at køre, som du ønsker. Eksempelvisning er kun til bekræftelse og foretager ingen permanente ændringer på din konto.
  13. Klik på “Gem regel”, når du er færdig
Tilbage til ordbog