Hvad er SEM - Search Engine Marketing?

SEM

Hvad er Search Engine Marketing (SEM)?

Search Engine Marketing (SEM) er en form for online annoncering, der omfatter fremmelsen af websites ved at øge deres synlighed i søgemaskinens resultatsider (Search Engine Result Pages, SERPs) gennem optimering (både on-site og off-site) samt via reklamer (fx Googles Ads). Afhængigt af kontekst, kan SEM være en samlebetegnelse for forskellige former for markedsføring af et website, herunder søgemaskineoptimering (SEO), der justerer eller omskriver hjemmesidens indhold for at opnå en højere placering i søgemaskinens resultater sider og brug af annonceringspladser ved siden af de organiske søgeresultater. Andre ser kun SEM som annonceringsdelen med betalte komponenter og dermed som en kontrast til SEO.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.