SEO-venlig pressemeddelelse

Hvad er en SEO-venlig pressemeddelelse?

En SEO-venlig pressemeddelelse er en off-site SEO-strategi for at udbrede og fremme både eksisterende og kommende virksomheder eller service/produkter. Det er et af de bedste metoder for en forretningsmand at skaffe nye kunder til sit produkt eller service, samt trafik til sin hjemmeside fra søgemaskinerne. Mange mennesker kan blive opmærksomme på dit produkt og ekspertise via en pressemeddelelse. 

Hvordan skriver man en SEO-venlig pressemeddelelse?

Det første afsnit i en pressemeddelelse skal være så informativt som overhovedet muligt, således at afsnittet opsummerer hele artiklen. Afsnittet bør indledes med en overskrift, sted og dato samt kort og godt give klart billede af emnet som indledning. Læsere har ikke nødvendigvis tiden til at læse hele pressemeddelelsen fra top til bund for at forstå budskabet, hvorfor du med første afsnit skal fange opmærksomheden. Din overskrift og din indledning bør indeholde dine vigtige søgeord, for at få mest SEO-udbytte.

Indholdet af pressemeddelelsen skal være værd at læse. Det er et kendt faktum, at konvertering afhænger af kvaliteten af indholdet. Budskabet skal være let forståeligt. Som det er tilfældet med en hjemmeside, at fange opmærksomheden hos en besøgende og skabe høj konvertering, er det ligeledes vigtigt med en pressemeddelelse at være opsigtsvækkende og henlede opmærksomheden på dit produkt eller din ydelse.

De fleste medier foretrækker pressemeddelelser pr. email. Fremsend ikke mandag morgen, da journalister har en masse e-mails, de skal igennem og din vigtige pressemeddelelse kan derfor ende med at være mindre vigtig. Du bør samtidig benytte online kataloger, hvor du gratis kan publicere din pressemeddelelse. Denne metode er en god og nem måde at ramme bredt med din nyhed. Mangel på kvalitetsindhold vil dog her være skyld i, at din pressemeddelelse ikke vil blive godkendt i den slags kataloger.

Pressemeddelelser optimeret med søgeord, der relaterer til de relevante virksomheder, og at det meste crawlable af søgemaskinen robotter er effektive nok til at tilbyde dine kunder en bred offentliggørelse offline og øget synlighed på nettet. Indsættelse af de vigtigste søgeord i overskriften, spørgsmål en masse for at synliggøre en pressemeddelelse i søgemaskiner.

En velskrevet og søgemaskineoptimeret pressemeddelelse er ikke alene at skabe opmærksomhed omkring dit produkt eller din ydelse, men ligeledes en hjælpende hånd til flere kunder og ikke mindst bedre SEO.

Tilbage til ordbog