Hvordan skifter jeg status på mine søgeord, annoncer og annoncegrupper

Status

Hvordan kan man skifte status i Google Ads?

Du kan skifte status på dine søgeord, annoncer, annoncegrupper og kampagner ved at vælge den fane du vil skifte status på i sidemenuen til venstre.

Tager vi søgeordene som eksempel, så markerer du et eller flere søgeord på listen ved at markere boksene ude til venstre. Derefter bliver funktionen “Rediger” synlig over listen, men under grafen. Der er tre statusmuligheder: “Aktiv“, “Pause” og “Slet“, hvor du kan kontrollere, hvilken status søgeorden skal have. Slettede søgeord kan stadig vises på kontoen, men kan ikke genaktiveres lige som det er tilfældet med pausede søgeord.

På søgeordene kan du yderlige se en status for: 

  • Kvalitetsresultat
  • Forventet klikrate
  • Annoncerelevans
  • Landingssideoplevelse
  • samt et link til “Annonceeksempel og diagnose”.

På annoncerne kan du yderlige se en status for:

  • Vises annoncen nu?
  • Annonce testet med:
    • Søgeord
    • Geografisk område
  • Test igen
  • Årsager

Status for budget:

Du kan se , hvordan kan dit budget bliver brugt de forskellige dage flere steder bl.a. under Annonceplanlægning (Vælg annonceplanlægning i den venstre sidemenu), hvor du kan se forbruget pr. dag eller i forskellige tidsrum i løbet af dagen.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.