Hvordan kan man anvende varemærker i Adwords-annoncer?

Varemærke

Hvordan kan man anvende varemærker i Google Ads-annoncer?

Varemærker er vigtige i branding- og markedsføringssammenhæng, og spiller også en stor rolle i Google Ads-annoncering. Google gør det derfor muligt, at beskytte varemærker i annonceteksten – dog ikke i søgeordene. Læs mere i denne artikel, om hvordan du anvender og beskytter varemærker.

Hvordan må jeg bruge mit eget varemærke?

Ønsker du at annoncere for dit eget varemærke via Google Ads, skal du indsende en godkendelse for den pågældende konto for at kunne bruge varemærket i dine annoncer. Dette sker via denne godkendelsesformular. Hvis du opdager, at dit varemærke alligevel vises i andres annoncer, selvom du har fået godkendt varemærket, kan du bruge følgende formular: procedure for klager vedrørende brug af varemærker.

Det er Google Ads-annoncørerne, der er ansvarlige for deres konti, og dermed også deres søgeord og annoncetekster. Dermed også de enkelte ord i annoncerne. Her kan du læse mere om Googles varemærkepolitik.

Hvordan får jeg tilladelse til at bruge et varemærke, jeg ikke ejer?

Google kan kun acceptere undtagelser af varemærkebeskyttelsen ved at få manuel godkendelse fra varemærkeindehaveren. Du skal bede om denne godkendelse til din Ads-konto via Googles online godkendelsesformular.

Inden for visse områder kan det lade sig gøre at vise varemærker i annonceteksten, der opfylder visse kriterier. Læs mere her.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.