Artikler om SEO / Søgemaskineoptimering

Artikler om SEO / Søgemaskineoptimering

Søgeord-guide-ATAK

Sådan finder du de vigtigste søgeord for din virksomhed

02/08/2019
|

Forestil dig, at du og dine kunder ikke talte samme sprog. Ville det ikke være svært at skabe værdi? Og endnu sværere faktisk at sælge et produkt? Hvis du ikke anvender de rigtige søgeord i din kommunikation, svarer det faktisk lidt til, at du anvender et andet sprog end dine potentielle kunder. Af den årsag er det essentielt, at du som virksomhed aktivt arbejder med både at identificere og implementere relevante søgeord på din hjemmeside.

Læs artiklen
Google my business

Google my Business: Derfor skal din virksomhed have en profil

25/06/2019
|

Google lancerede i 2014 tjenesten Google my Business. Siden da er mange virksomheder blevet opmærksomme på vigtigheden af Google my Business, men en ny amerikansk undersøgelse* viser alligevel at op mod 39% af virksomhedsejere i USA endnu ikke har oprettet eller taget ejerskab over deres Google my Business-profil. Dette tal kan meget vel være endnu højere i Danmark. Kender du ikke Google my Business? Og er du i tvivl om din virksomhed bør lægge tid og energi i en Google my Business-profil? Få afklaring her. 

Læs artiklen

SEO-myter: Hvad mener Google?

28/05/2019
|

For nyligt udsendte Google Webmasters deres første episode i serien ”SEO Mythbusting”, hvor Martin Splitt undersøger spørgsmål, misforståelser og myter omkring SEO. Martin Splitt er Webmaster Trend analytiker hos Google, og hver uge byder han en ny gæst indenfor i studiet. I første episode er det Juan Herrera, som til dagligt er webudvikler, der gæster den uformelle samtalesession – og allerede her kan man vel snakke om, at en myte kommer til kort. Det er almenkendt, at webudviklere og SEO-folk ikke just har ry for at kunne enes, men ironisk nok afslutter Martin sessionen med følgende; ”Developers and SEO’s can be friends I think”.

Læs artiklen
load speed

Nu bliver load-hastighed på mobil en officiel ranking-faktor

10/04/2018
|

I januar annoncerede Google en ændring i deres mobile søge-algoritmer, som vil blive rullet ud i juli 2018. Denne ændring betyder, at dine siders load-hastighed nu vil blive en faktor for dine placeringer på mobile søgninger.

Læs artiklen

Længere uddrag i Googles søgeresultater

20/12/2017
|

Der har i lang tid været bred enighed om, at en meta-beskrivelses længde ikke bør overskride 160 tegn. Dette er for at sikre, at uddraget – og dermed dit budskab – ikke bliver afskåret i visningen i Googles søgeresultater. På baggrund af nye tests og nogle nylige ændringer har Google nu åbnet op for, at dette uddrag kan vise helt op til 320 tegn. Google tager dermed endnu et skridt for at forbedre oplevelsen for brugeren.

Læs artiklen
Google

7 ting Google hader ved din hjemmeside

10/03/2017
|

I starten af året skrev vi om 7 ting der skræmmer brugerne væk fra din hjemmeside. I denne artikel kigger vi på nogle af de ting, som Google hader ved en hjemmeside. Det er ting, som gør, at Google giver din hjemmeside dårligere muligheder for at fremgå øverst i søgeresultaterne ved en Google-søgning.

Læs artiklen
HTTPS

HTTPS bliver afgørende for din hjemmeside

04/01/2017
|

Fra slutningen af januar 2017 vil et nyt tiltag fra Google træde i kraft, som kan være særdeles afgørende for din hjemmeside.
HTTPS er et sikkerhedscertifikat, der viser, om det er sikkert at bevæge sig rundt p […]

Læs artiklen

Hvad er featured snippets på Google?

20/04/2016
|

Featured snippets er fremhævede uddrag i toppen af Googles organiske søgeresultater på udvalgte søgninger. Indholdet udgøres primært af et kort uddrag fra den side, som bedst besvarer søgeforespørgslen – eks. ”hvad er sociale medier”.

Featured […]

Læs artiklen

Ændringer hos Google+ der er kommet for at blive?

22/10/2015
|

Google har altid været kendt for at lave ændringer i deres søgemaskine, og de eksperimenterer jævnligt med nye tiltag. Ændringerne kan være af mindre eller større karakter, hvor de svinger fra mindre, kosmetiske ændringer til deciderede ændringer i de resultater, der fremkommer ved en given søgning.

Læs artiklen