Faner i Google Ads

Sådan bruger man faner i Google Ads

Google Ads’ struktur er opbygget med en række faner, der opdeler de mange funktioner i kategorier. Nogle faner bruges hver gang, du logger ind på din Google Ads-konto, mens andre meget sjældent bruges. Her er et overblik over de overordnede faner:

  • Oversigt – overblik med et udpluk af data og udvikling på din konto (du kan vælge at få vist op til 4 metrics i samme graf – fx klik, eksp., konv. og konv. pris)
  • Kampagner  – siden hvor du kan se detaljeret info om dine kampagner
  • Anbefalinger – giver anbefalinger til optimering af kampagner, annoncegrupper, annoncer, budget m.m.
  • Værktøjer- en række af informations-, analyse- og optimeringsværktøjer
  • Fakturering – opsætning og overblik over fakturering
  • Præferencer – generelle kontoindstillinger omkring valuta, sprog, tidszone og meddelelser

Kampagner er det mest anvendte faneblad. Udover de ovenstående faner findes der en række underfaner:

  • Annoncegrupper – dataoverblik samt mulighed for at foretage justeringer for hele annoncegrupper
  • Indstillinger – opsætning af sprog, geografi, budget, visning osv. for kampagnen
  • Annoncer og udvidelser – dataoverblik samt mulighed for at foretage justeringer af dine annoncer og udvidelser (udvidelser kaldes i dag for aktiver, som er tilknytninger til annoncer)
  • Søgeord – dataoverblik samt mulighed for at foretage justeringer af bud for dine søgeord – såfremt du anvender en manuel budgivning
  • Søgetermer – overblik over de søgetermer dine søgeord har udløst, og som dine annoncer har fået visninger på
  • Placeringer – overblik over hvor dine annoncer vises og er ekskluderet fra, fordelt på netværk (denne vises for displayannoncer)
  • Målgrupper – Målretning mod en bestemt målgruppe (interesser, remarketing, målgrupper i markedet)
  • Geografiske områder – Se specifik data fordelt på geografiske områder som fx by, område, land eller lokalområde. Her opsættes også geografisk målretning
  • Annonceplanlægning – Se specifik data fordelt på dage og tidspunkt på dagen samt planlægning af hvornår annoncerne skal vises samt mulighed for budjustering – såfremt du anvender en manuel budgivning. Ved Smart Bidding er det Googles machine learning, som optimerer annoncevisningerne.
  • Enheder – Overblik over data fordelt på enheder med mulighed for budjustering

Her er listen over værktøjs- og analysefunktionerne:

  • Ændringshistorik – viser hvem og hvilke ændringer, der er foretaget på kontoen. Brugbar, når mange arbejder på samme konto
  • Konverteringer – opsætning og importering af af konverteringssporing (mål, værdi, kode)
  • Google Analytics – website statistik
  • Søgeordsplanlægning – få vist data for mulige søgeord fra Googles søgemaskine
  • Forhåndsvisning og diagnose af annoncer – værktøj til at teste hvordan, hvornår og hvor dine annoncer vises uden at påvirke data
  • Målgruppeadministrator – opsætning af tilpassede målgrupper og remarketingliste for display-remarketing
Tilbage til ordbog