Kampagnestatus

Hvad bruges en kampagnestatus i Google Ads til?

Brug kolonnen kampagnestatus til at holde styr på de mest basale informationer om din Google Ads-konto, der samtidig også kan være de vigtigste og mest kritiske. I dine “Filtre” kan du filtrere dine kampagner efter status. Under grafen har du desuden kolonnen “Status”, der kan fortælle dig om status for dine kampagner:

  • Kvalificeret: Aktiv og kan vise annoncer
  • Midlertidigt afbrudt: Inaktiv, fordi den er sat på pause. Hvilket betyder at annoncerne ikke bliver vist eller akkumulerer nye omkostninger, før kampagnen genoptages.
  • Fjernet: Inaktiv, fordi den er fjernet. Fjerner du en kampagne, slettes den permanent. Er kampagne fjernet, kan den ikke genoptages.
  • Afventer: Inaktiv, men er planlagt til at starte på et senere tidspunkt.
  • Afsluttet: Inaktiv, fordi den planlagte slutdato er passeret.
  • Begrænset af budgettet: Kampagnen er aktiv. Der vises kun annoncer lejlighedsvis på grund af budgetbegrænsninger.

Vi anbefaler, at du kontrollerer din kampagnestatus som en del af den almindelige optimerering, så du sikrer, at dine annoncer både er optimerede og aktive. Hvis ikke, bør du straks undersøge hvorfor.

Tilbage til ordbog