Konverteringsperiode

Hvad er en konverteringsperiode?

Konverteringsperiode er det tidsrum, efter en bruger har klikket på en annonce, hvor der foretages en konvertering i Google Ads. Du kan ændre indstillingerne for konverteringsperioden i Google Ads for alle de konverteringstyper, du anvender, uanset om der er telefonopkaldskonverteringer, websitekonverteringer, eller om de er importeret fra et tredjepartssystem, som for eksempel Google Analytics.

Du kan vælge forskellige konverteringsperioder for hver enkel konverteringshandling, både når du opretter konverteringen i opsætning, og når som helst derefter. Du kan også ændre din konverteringsperiode, så tit du vil. Du skal bare være opmærksom på, at dine ændringer gælder for alle konverteringer fremover. Hvis du fx bruger en konverteringsperiode på 30 dage og ændrer den til 10 dage, så gælder perioden på 10 dage kun for de konverteringer, der registreres fra og med den dag.

Tilbage til ordbog