Rapporter i Google Ads

Hvilke muligheder er der for rapporter i Google Ads?

Rapporter i Google Ads gør det muligt at samle data fra din konto og få overblik over, hvordan kampagnerne præsterer inden for forskellige områder. Rapporterne findes enten under fanen “Rapporter” i toppen af siden eller kan downloades under Rapporter på “Kampagneniveau”.

De forskellige rapporter

Download rapporter under “Kampagner”, “Rapporter” (øverst), og justér tabeller ved hjælp af dimensioner, diagrammer og tilpassede betjeningspaneler, så du kun får vist det ønskede data. Følgende foruddefinerede grundlæggende rapporttyper er tilgængelige:

  • Søgeord: Rapporten til “Søgeord” viser detaljer for valgte søgeord og organiserer statistikker efter søgeord
  • Annoncer: Annoncer viser relevante statistikker for annoncevarianter, fx tekstannoncer, dynamiske annoncer, billedannoncer og videoannoncer
  • Endelig webadresse: Visningen “Endelig webadresse” viser statistikker og måler effektiviteten af dine endelige webadresser
  • Annoncegrupper: Fanen “Annoncegrupper” viser statistikker for hver enkelt af dine annoncegrupper
  • Kampagneeffektivitet: Fanen Kampagner viser statistikker for hver enkelt af dine kampagner
  • Geografiske områder: Visningen “Geografiske områder” viser den geografiske oprindelse for dine besøgende
  • Målgruppe: Rapporten “Målgrupper” viser effektiviteten for dine målgrupper
  • Søgeterm: Viser effektivitetsdata for de søge-forespørgsler, der udløste de annoncer, der blev vist efter at have modtaget klik
  • Landingsside: Rapporten “Landingsside” viser statistikker og effektivitet for dine landingssider
Tilbage til ordbog