Redigér din Google Ads-konto

Hvad sker der, hvis jeg redigere i min Google Ads-konto?

Du bør være opmærksom på, at når du foretager ændringer i din Google Ads-konto, ser det ud som om, at det har voldsomme konsekvenser, da fx søgeord og annoncetekster forsvinder fra brugergrænsefladen. Dette betyder dog ikke, at Google har glemt disse data, men du kan bare ikke se dem længere. Derfor anbefaler vi, at du laver nye søgeord og annoncetekster i stedet for at redigere. Sæt derefter de gamle ord eller tekster på pause.

Rediger søgeord og annoncetekst

Dette skal ikke afholde dig fra at foretage ændringer af dine annoncer, men vær opmærksom på, at statistikken, som er synlig via brugergrænsefladen, nulstilles hver gang du foretager den mindste justering. Dette er ikke mindst vigtigt, når du skal sammenligne søgeord eller annonceteksters performance.

Rediger grafindstillinger

Grafen viser som standard antal klik, men du kan få et hurtigt, billedligt indtryk af dine kampagner og annoncegruppers performance ved at redigere grafindstillingerne. Tryk på en af felterne øverst til højre i grafen, og vælg den værdi du vil se. Du kan vælge op til to værdier. Du kan vælge alle de værdier, du også finder under “Kolonner”.

Blandt værdierne kan du for eksempel vælge mellem

  • Klik
  • Visninger
  • CTR
  • Gns. CPC
  • Gns. CPM
  • Pris
  • Gns. position
  • Konverteringer
  • Pris/konv.
  • Synlige eksponeringer
  • Synlig CTR
  • Konv. værdi
  • Konv. værdi / pris (ROAS)
  • Eksp. andel på Søgenetværket

Du kan også skjule grafen, hvis du ikke ønsker at få den vist. Det gør til højre under grafen på den lille pil. Hvis du holder musen over, står der “Skjul diagram”.

Tilbage til ordbog