Søgeordstype

Hvad er søgeordstyper?

Med fire søgeordstyper kan du bestemme, hvem der ser dine annoncer. Ved at vælge den rette søgeordstype, kan du målrette dine søgeord til de rette potentielle visninger på Google. Det handler om, hvor specifikt brugerens søgeudtryk skal være for at Google Ads skal kvalificere det som et match med dit søgeord og dermed udløse visning af dine annoncer.

Du kan indstille søgeordstypen for hvert af dine søgeord, og du kan sagtens have flere eller alle varianter i dine annoncegrupper. For at bruge en søgeordstype, skal du blot tilføje den relevante tegnsætning til dit søgeord. Du kan se hvordan lige her:

Fleksible søgeord (bred søgning)

: søgeord

Bred søgning giver mulighed for, at din annonce vises for lignende sætninger og relevante varianter. Modifikatoren til fleksible søgeord kan også bruges til yderligere at justere søgeordstyper: +søge +ord.

Sætning som søgeord (søgeordssætning)

:”søgeord”

Søgeordssætning giver mulighed for, at din annonce vises for søgninger, der matcher det eksakte udtryk

Eksakt søgning (præcis søgning)

:[søgeord]

Præcis søgning mulighed for, at din annonce vises for søgninger, der kun matcher det eksakte udtryk

Negativt match (Negativt søgeord)

: -søgeord

Negative søgeord sikrer, at din annonce ikke vises for nogen søgning, der indeholder det pågældende udtryk.

Med nogle søgeordstyper opnår du flere annoncevisninger, klik og konverteringer. Med andre søgeordstyper opnår du færre visninger; men en mere præcis målretning. Des mere målrettet du er, des bedre afkast vil du opnå, men vær opmærksom på om du blive for specifik, så du går glip at en del af markedet og potentielle kunder. Find de mest relevante søgeordstyper ved at afprøve varianterne og optimer løbende.

Tilbage til ordbog