Udenlandske kampagner

Ekspandér dine markeder med udenlandske kampagner

Google-værktøjer kan hjælpe din virksomhed med at ekspandere internationalt, hvilket også var en del af hovedkonceptet bag Google Ads, da de startede oprindeligt. Man ønskede at skabe forbindelse mellem annoncører og deres kunder, uanset hvor de befandt sig i verden. Med det gratis værktøj “Market Finder” kan annoncører netop finde nyttige tips og ressourcer, som kan hjælpe med at evaluere på mulighederne i udlandet.

Med Google Analytics, søgeordsplanlægning og andre værktøjer kan du desuden vurdere dit potentiale for annoncering i udlandet, inden du søsætter en ny kampagne.

I kontakt med de lokale

Når du skal ekspandere til nye markeder, vil det være en fordel at begynde med de markeder, som er nemmest at udvide til. Det kan være markeder som du deler f.eks. sprog, geografisk placering eller andre centrale faktorer, hvor det er nemmere at tilpasse dine aktiver og processer til.

Derudover bør du tage hensyn til de kulturelle forskelle og tilpasse dine søgeord, annoncer og landingssider til det lokale marked. Her kan du bruge værktøjet Consumer Barometer til at lære, hvordan internettet anvendes i andre kulturer.

Indstil din konto til optimering på tværs af dine markeder

  • Start med at udvide ud fra det, der allerede fungerer på dine eksisterende markeder
  • Juster dine mål til de nye markeder
  • Vælg den kontostruktur, der virker for dig, og hold fast i den på tværs af dine kampagner
  • Brug ensartede navnekonventioner på ét sprog på tværs af kampagnerne

Brug automatisering

For at forenkle administrationen på alle markeder kan du bruge automatisering, som kan spare dig tid ved administration af opdateringer. Samtidig kan du udnytte automatiserings-værktøjerne til at teste og komme ind på nye markeder. Her kan shopping-kampagner, displaykampagneoptimering og universelle app-kampagner give dig mulighed for at teste mere effektivt på nye markeder.

 

Tilbage til ordbog