Ved du, hvad en 301 redirect er? Den fortæller brugeren og Google, at en underside eller en hel hjemmeside er flyttet til en ny side. Læs mere her
Et 302 redirect fortæller Google, at en URL er flyttet til en anden URL midlertidigt. Et redirect fortæller Google, at siden vender tilbage til original URL
Finder du en 404 fejl på en af dine sider, så er det vigtigt at tage hånd om det hurtigst muligt, da det kan lede til, at potentieller kunder forlader siden.
A/B testing er et synonym for split testing, altså hvor du tester variationer af. Udtrykket bruges især i forbindelse med Google Website Optimizer.
Above the fold beskriver det content, som vises øverst på siden. Det er det første, brugeren møder og skal derfor fange brugeren for at undgå en høj bouncerate
Ved manuel budgivning har du mulighed for at vælge Accelereret visning så dine annoncer vises hver gang, det er muligt indtil, dit daglige budget er brugt.
En Account Manager er en person, der administrerer en Google Ads Manager Account dsv. en Google Ads-konto, hvorfra andre konti kan administreres.
Active Server Pages (ASP) er en teknologi, som giver mulighed for at lave dynamiske hjemmesider. ASP kører dog som udgangspunkt kun på Windows servere.
Placeringsmålrettede kampagner (administrerede placeringer): er når annoncer vises på bestemte websteder, som du har valgt.
En adresseudvidelse er en annonceudvidelse som tilføjer yderligere information om din virksomhed til din annonce, herunder din adresse.
Ads relaterer sig til annoncering og begrebet dækker over mange forskellige medier såsom Google Ads, Facebook Ads, TV Ads, Newspaper Ads m.m.
Google AdSense giver dig mulighed for at vise Google annoncer og tjene penge på dette. Du tjener penge hver gang, der bliver trykket på dine annoncer.
Er du i tvivl om, hvad Affiliate marketing er, og hvordan du bedst kommer i gang? Lad os hjælpe dig med at blive klogere på dette.
Afvisningsprocent er et udtryk for, hvor mange procent af besøgende, der har afsluttet et besøg på din hjemmeside uden at foretage sig mere på siden.
Afviste annoncer er når Google Ads ikke accepterer én eller flere af dine annoncetekster. Afviste annoncer vises normalt under fanen "underretninger".
AJAX er en forkortelse af Asynkron JavaScript og XML, og bruges til programmering af hjemmesider, og er en teknik til webudvikling.
Algoritmer bruges af søgemaskiner til at vurdere samt at beregne en hjemmesides relevans, styrke og værdi i forhold til et givent søgeord eller en frase.
Alle konverteringer er en beregning af det samlede antal konverteringer, som Google Ads har leveret herunder fx. butiksbesøg.
Ved at navngive dine billeder og bruge de rigtige søgeord i dine ALT Tags korrekt, hjælper du din sides styrke på et givent søgeord yderligere.
Amazon startede som en online boghandel, men er i dag det største online shopping website og en af de mest kendte e-handels-websteder på internettet.
Analytics er en betegnelse for et webanalyseværktøj, såsom eksempelvis Google Analytics, der kan give dig værdifulde data om besøg m.m. på dit website.
Anbefalinger i Google Ads er en sektion med tilpassede forslag til anbefalinger, der kan forbedre dine kampagners effektivitet.
En ankertekst (på engelsk Anchor text) er den tekst på det aktive link, der kan klikkes på og herved åbnes en hjemmeside. Ankerteksten er vigtig ift. SEO.
Annonceeffektivitet er udtryk for, hvor godt dine annoncer kører på Google Ads. Det kan være som helhed eller blot baseret på dine annoncetekster.
Annonceformat er en betegnelse for formatet på Google Ads-annoncer. Der findes flere forskellige annonceformater. Se en oversigt og læs vores guide her.
Annoncegruppe er et samlested for alle dine søgeord og dine annoncetekster. Annoncegrupperne er vigtige for at sikre en god struktur i din Google Ads-konto.
Annonceplanlægning findes under avancerede indstillinger i din Google Ads-kampagne og tillader dig at definere dage og tidspunkrer for din annoncering.
Annonceposition er din annonces placering på en side i forhold til de andre annoncer. Dine annoncers position bestemmes af din annoncerangering.
Annoncerangering er en værdi, der fastsættes på baggrund af en række faktorer bl.a. annoncekvalitet, og som er med til at bestemme din annonceposition.
Annoncerelevans er en søgeordsstatus, der måler hvor stor relevans søgeord har i forhold til annoncer og hvor godt det matcher budskabet i annoncer.
Googles annonceringspolitikker indeholder retningslinjer for din Google Ads- annoncering, dine annoncer, dine søgeord og dit website.
Annoncerotation er en del af kampagneindstillinger i Google Ads. Du kan vælge at vise mere effektive annoncer oftere eller rotere annoncer på ubestemt tid.
En annoncetekst er de 3-5 linjer tekst, der vises i toppen af Google oven på søgeresultater. Annoncetekster består af overskrifter og beskrivelseslinjer.
Annonceudvidelser giver mulighed for at vise flere oplysninger om din virksomhed sammen med din annonce (fx adresse, telefonnummer, websitelinks,
Annoncevariant er en anderledes annonce, som du tilknytter til et søgeord eller annoncegruppe. Typisk taler vi om en anderledes annoncetekst.
Annoncevisning er en del af kampagneindstillinger i Google Ads. Du kan vælge mellem to visningsmuligheder i dine kampagner: standard eller accelereret.
ASP.NET der blev udviklet af Microsoft, for at give webprogrammører mulighed for at lave dynamiske hjemmesider, blev udgivet i starten af 2002.
Attributter i forhold til internettet, det vil sige SGML, HTML, XHTML, XML og lign., er det der kaldes metadata. Metadata er, populært sagt, data om data.
Auktionsindsigt tillader dig at sammenligne din effektivitet med den effektivitet, som andre annoncører, der deltager i samme auktioner som dig, har opnået.
Med Automatisk betaling betaler du efter dine omkostninger er påløbet. Du kan blive opkrævet enten ved kreditkort eller bankoverførsel.
Automatisk budgivning er en del af kampagneindstillinger i Google Ads. Find funktionen under 'budgivning og budget' => 'budindstilling' og klik 'rediger'.
En automatisk budstrategi er en budstrategi der automatisk angiver din bud, alt efter hvor stor sandsynlighed der er for et klik eller en konvertering.
Automatisk kampagneoptimering (er kun tilgængelig på Displaynetværk): Displaykampagner er som standard optimeret ud fra de målretninger, du har indtastet.
Atomatiske placeringer betyder, at annoncer vises automatisk på websteder baseret på den målretning du har valgt i din Google Ads-kampagne
Med avancerede budjusteringer (opkaldsjusteringer) kan du øge dit bud for mobilenheder, så dine opkaldsinteraktionsannoncer vises oftere for mobilbrugere.
Backlinks er links, der fører tilbage til din hjemmeside – altså indkommende links. Et backlink fra en hjemmeside til en anden opfattes af søgemaskinerne.
Når man taler om Bad neighbourhood links, så betyder det oversat til dansk, at man linker til andre sider fra sin egen hjemmeside.
Hvis det link, du klikker på af den ene eller anden årsag ikke virker, vil du få en side frem med teksten ”Bad Request” og en fejlkode.
Hvis en søgemaskine (som for eksempel Google) bandlyser dig, betyder det, at din hjemmeside fjernes fra indekset og derfor ikke kan søges på.
Hvis din kampagnestatus er begænset af budget, vises dine annoncer typisk ikke så ofte, som de kunne. Det betyder du går glip af mulig trafik.
En beskrivelseslinje er en del af en tekstannonce og må være maksimalt 90 tegn inklusiv mellemrum. Der er to beskrivelseslinjer i en annonce.
Betaling af forbrug på din Ads konto foregår under siden "Fakturering", som findes i den grønne fane i toppen.
Valg af betalingsformer for din Google Ads konto foregår under siden "Fakturering", som findes i den grønne fane i toppen.
Der findes forskellige metoder at få trafik ind til sin hjemmeside, webshop eller blog. Betalt trafik og ikke-betalt trafik. Når man taler betalt trafik ...
Et betjeningspanel er en visuel oversigt over effektiviteten af din Googleads-konto. Du kan tilpasse panelet ved at indsætte diagrammer, tabeller m.m.
En billedannonce består af et billede som du angiver, med oplsyninger om dine tjenester, dine produkter eller din virksomhed.
Når man laver ”ulovlig SEO” betegnes det ofte som Black Hat SEO, som er en overordnet betegnelse, der dækker en række kendte ufine metoder indenfor...
Ordet blog stammer fra ordet weblog, som betyder journal eller dagbog på web. En blog er kort og godt defineret som et hyppigt opdateret, bruger-genereret..
Et blogindlæg er en artikel, der skrives på ens blog. Et indlæg kan have mange forskellige indgangsvinkler og kun fantasien sætter grænser.
På en blog er der ofte en liste med links til andre blogs og websteder til enten højre eller venstre for bloggens indlæg, i bloggens sidebar.
Bredt match søgeord er en fleksibel matchtype, der gør at annoncer vises ved søgninger efter søgeordet, varianter, lignende udtryk og synonymer.
Der er flere steder, hvor du kan holde øje med det beløb, du har brugt på Ads i en given periode. Startsiden vil give dig et overblik over dette,
Budjustering i Google Ads gør det muligt at justere om dine annoncer skal vises mere eller mindre hyppigt ud fra hvor, hvornår og hvordan folk søger.
Budstrategi er en vigtig del af din Google Ads-annoncering. Mange annoncører angiver ens klikpriser på deres søgeord og ikke efter værdi
Konvertering via butiksbesøg er en nyere tilføjelse til Google Ads, der viser data om butiksbesøg, som var påvirket af et klik eller en synlig eksponering.
AltaVista er en søgemaskine, der for tiden er ejet af Yahoo. Den var den absolut mest populære søgemaskine i internettets unge dage.
Call to action, ofte forkortet CTA, er en term, som dækker over opfordring til handling. Opfordringen sker gennem et element - eksempelvis en knap.
Yahoo, Microsoft og Google begyndte i 2009 at supportere et nyt html link-element kaldet “canonical” med henblik på at rydde op i duplikerede links og...
Ordet ”clickbait” bruges, når det drejer sig om at ”lokke” brugeren til at klikke på en begivenhedsrig og bestemt overskrift i Googles søgeresultater.
Cloaking er et begreb, der beskriver den SEO-metode, der går ud på at vise én slags information til søgemaskinerne og en helt anden til de besøgende.
CMS (Content Management System) er et system der gør, at man selv nemt, hurtigt, uden at kende til HTML/ anden form for kodning kan rette på ens hjemmeside.
Content er et ofte brugt begreb inden for SEO-verdenen. Direkte oversat betyder content ”indhold”, og det er præcis, hvad det er i SEO-sammenhænge...
CLI (Contextual Link Inventory) betyder direkte oversat “oversigt over kontekstuelle links”. I praksis resulterer det i reklamer, der er tilpasset efter...
Conversion betyder Konvertering. En konvertering er, når en bruger klikker på din Google Ads annonce og foretager den ønskede handling på din hjemmeside.
CPA er en forkortelse for Cost Per Acquisition, hvilket på dansk betyder pris pr. konvertering. CPA defineres typisk udfra konverteringer på en hjemmeside.
CPC er en forkortelse for Cost Per Click, hvilket på dansk betyder omkostning pr. klik. Din CPC er en af nøglerne til din succes med Google Ads-annoncering.
CPM (Cost Per Mille) er en forkortelse for Cost Per Thousand Impression, hvilket på dansk betyder omkostning pr. tusinde visninger. Læs mere om CPM her.
CPV (cost per view), som på dansk kaldes pris per visning, er en budgivningsmetode til videokampagner i Google Ads-annoncering, hvor du betaler per visning.
Crawl er navnet på den funktion, som søgemaskinernes bots eller spiders udfører, når de kravler hen over hjemmesider og deres indhold for at indeksere det.
CTR er en forkortelse for Click Through Rate, hvilket oversættes på dansk til klikfrekvens eller klikrate. Men, hvordan bruges begrebet CTR? Få info her
Dagsbudget er det beløb, du ønsker, at Google Ads max bruger pr. dag på kliks for den enkelte kampagne. Læs mere her og se eksempler.
Kort fortalt er en database en struktureret samling af information, der kan præsenteres i en tabel. Et eksempel er en telefonbog, der opstiller navne og...
Debiteringer i Google Ads findes under "fakturering" på fanebladet "transaktionsoversigt", hvor der som udgangspunkt vises et overblik over dine udgifter.
Et deep link er et link, der linker “dybere” end bare til forsiden på en hjemmeside. Det vil sige, at man linker direkte til en bestemt side inde på...
Et delt budget er fordelagtigt at bruge i tilfælde af begrænset tid til rådighed. Opnå flest klik på dine annoncer, uden at sprænge rammerne for dit budget.
Demografi har hidtil være en mulig indstilling på Google Ads-kampagneniveau, der har gjort det muligt at målrette sin budgivning efter køn og alder.
Den perfekte pressemeddelelse – Eksisterer den? Du får svaret fra en af Ataks kommunikations eksperter lige her på på vores hjemmeside.
Destinations URL (Uniform Resource Locator) er webadressen på den side på din hjemmeside, som du ønsker, at dine potentielle kunder kommer ind på,
Disavow er ikke kun gældende for Google Penguin, men for alle typer link-penalties. Værktøjet har til formål at få Google til at se bort fra "dårlige" links.
Display URL (Uniform Resource Locator) har til formål at give brugeren en idé om, hvilken landingsside de lander på, når de klikker på annoncen.
Displayannoncer vises på Displaynetværket og varierer i størrelse og format. De består af et eller flere billeder samt oplysninger om din virksomhed.
Displaynetværket adskiller sig markant fra Søgenetværket, da brugerne besøger sider, der relaterer sig til deres behov,
DNS (Domain Name Server) er en server, der oversætter domænenavne til IP-adresser. Alle domæner på internettet har en IP-adresse, som browseren bruger.
Læs her hvordan du finder et godt domæne, og de mange andre ting du skal være opmærksom på med henblik på køb af et godt domæne.
Domæneautoritet er et begreb inden for SEO, som på sin vis indikerer, hvor stort "ranking-potentiale" et domæne har. Det er dog ikke en ranking-faktor.
Doorway Pages er sider, der fungerer som en “døråbning” til en anden side. Det er en metode til at give en hjemmeside en uberettiget høj placering i...
Download Rapporter, hvor du ved siden af "Kolonner" finder "Download". Her kan du downloade rapporter for kampagner, annoncegrupper eller søgeord.
Mange godtroende hjemmeside-ejere har alvorlige problemer med duplicate content, uden at de er klar over det. Har du en webshop eller en hjemmeside, hvor...
E-A-T er en forkortelse for Ekspertise, Autoritet og Troværdighed. Det er kontinuerligt arbejde, som aldrig stopper og altid kan forbedred. Læs mere her!
E-mail-brug i forhold til Google Ads omfatter følgende: E-mail til login, meddelelser via e-mail og rapporter via e-mail. Læs mere her.
Editorial links er den foretrukne form for links, når det kommer til linkbuilding og SEO. Her er der tale om naturlige links, som man ikke har efterspurgt.
Eksakt match er en søgeordsindstilling, der gør det muligt kun at vise din annonce, når nogen søger efter dit eksakte søgeord eller relevante varianter.
Ekskluderende søgeord (også: negative søgeord) er med til at højne kvaliteten af annoncering via Google Ads. En god negativ søgeordsliste sikrer relevante klik.
Eksklusion af kategorier er en nyttig optimeringsmulighed, når det drejer sig om at udelukke irrelevante hjemmesider fra at vise dine displayannoncer.
Eksklusion af websteder er en nyttig optimeringsmulighed, når du vil udelukke irrelevante hjemmesider eller undersider fra at vise dine displayannoncer.
Google Ads giver mulighed for at eksperimentere med forskellige opsætninger af kampagnerne i din konto. Du kan lave ét eksperiment pr. kampagne.
En eksponering er en visning. Hver gang din annonce vises i søgeresultatet hos søgepartnere eller på Displaynetværket, så tælles det som en eksponering.
Din eksponeringsandel på Displaynetværket er eksponeringer opnået på netværket divideret med estimeret antal eksponeringer, du var kvalificeret til at opnå.
Eksponeringsandel på søgenetværket er et måleredskab, der kan give dig indsigt i din procentandel af eksponeringer på søgenetværket, som bl.a. på Google.dk.
Hvis du vil målrette din annoncering mod en målgruppe, der ser på indhold, relevant for din forretning, kan du kontekstmålrette mod sider om de emner.
Exact Match Result (EMR) betyder, at du kun præsenteres for netop de søgeresultater, der præcist svarer til din søgning, og intet andet. Søger du fx. på...
Enheder er en funktion under kampagneindstillinger, hvor du kan afgrænse, hvilke elektronisk Enheder, som du vil have dine annoncer vist for.
Envejslinks eller One Way Links er noget af det vigtigste at være opmærksom på, når du søgemaskineoptimerer din hjemmeside.
Estimeret bud for første position er et estimat på, hvad du sandsynligvis skal byde for at få din annonce vist på den første annonceposition.
Estimeret bud for visning på første side er et estimat på, hvad du sandsynligvis skal byde for at få dine annoncer vist på side 1 i søgeresultaterne.
Event tracking, også betegnet hændelsessporing på dansk, er en måde at spore de hændelser som brugeren udfører på hjemmesiden.
Fakturering af forbrug på din Google Ads-konto foregår under siden 'Fakturering og betalinger', som findes under 'Værktøjer' i den øverste bjælke til højre.
Du har overordnet to faktureringsmuligheder i Google Ads: Manuel betaling og Automatisk betaling. Læs mere om forskellen, og hvad du bør vælge.
Google Adwords' struktur er opbygget med en række faner, der opdeler de mange funktioner i kategorier. Nogle faner bruges hver gang du logger ind på din
Feeds er en smart måde at få præsenteret et hjemmesideindhold på, uden at skulle loade en hel hjemmeside, der ofte kan være tung på grund af billeder og...
Filtre findes under Kampagner på alle faner bortset fra Indstillinger. Filtre anvendes til at filtrere data, så du ser de ønskede data på overskuelig vis.
Forhåndsvisning og diagnose af annoncer er et værktøj til visning af annoncetekst, som Google Ads-annoncører kan bruge til at teste deres annoncer.
Forventet klikrate er en status, der angiver, hvor stor sandynlighed der er, for at der vil blive klikket på din annonce, når den vises ved søgeordet.
Frames er et webdesign-værktøj, som kan give din hjemmeside et flot udseende, men som desværre ikke arbejder særlig godt sammen med søgemaskinerne og...
Frekvensbegrænsning er en funktion som begræser det antal gange, som dine annoncer vises for den samme person på Displaynetværket.
Ved brug af fælles budget kan Google Ads automatisk justere, hvordan budgettet fordeles på de forskellige kampagner. Kan ikke bruges på eksperimenter.
Gennemsnitlig CPC er et udtryk for den gennemsnitspris, som du har givet for klik på dine annoncer. Betegnelsen bruges typisk på søgeordsniveau.
Gennemsnitlig CPM (pris per tusinde eksponeringer) er den gennemsnitlige pris du betaler per tusinde eksponeringer på Google Displaynetværket.
Gns. CPV er det beløb du betaler i gennemsnit, når en bruger interagerer med din video, ser 30 sek (eller hele videon, hvis den er kortere end 30 sek)
Gennemsnitlig placering viser, hvilken plads dine Google Ads-annoncer i gennemsnit er blevet vist. Betegnelsen bruges typisk på søgeords- og annonceniveau.
Gennemsnitlig position (gns. position) viser statistisk over, hvordan din annonce typisk er rangeret i forhold til andre annoncer.
Geotargeting betyder, at man målretter bestemt indhold efter et geografisk afgrænset område, som kan være et land, stat, by eller kommune.
Geografiske indstillinger opsættes under kampagneindstillingerne. Gå ned til emnet "Geografiske områder" og under "Målrettede geografiske placeringer"
Google er den største søgemaskine i verden og også danskernes foretrukne. SEO af danske sider sker ofte med efter Googles retningslinjer.
På Google skelner man mellem organiske resultater og betalte resultater. Google Ads er et annonceringsprogram, som står for de betalte resultater.
Google Ads Certified Company er et certifikat, der gives til et firma, der har opfyldt Google Ads' kriterier. Det kræver bl.a. Google Partner Badge.
Google Ads Editor er et program fra Google, der kan gøre dagligdagen lidt nemmere for Google Ads-annoncører igennem nemmere administration af Ads-konti.
Google Ads Help Center er Googles hjælpecenter til online-annoncering med Google Ads. I Google Ads Help Center finder du et udvalg af artikler og guides.
Et Google Ads Qualified Company har et certifikat fra Google, der viser, at firmaet har opfyldt nogle bestemte Google Ads-kriterier.
En Google Ads-auktion foregår, hver gang en bruger foretager en søgning på Google. Derfra vurderer auktionen, hvilke annoncer søgningen skal udløse.
Et Google Ads-bureau er et firma, som tilbyder at administrere Google Ads-annoncering for virksomheder. Der findes mere end 200 bureauer i Danmark.
Adwords Certified Individual er en status, som man som person kan opnå ved at have bestået Adwords fundamentals examen og én af de tre advancerede eksamener
Der findes 6 Google Ads-eksamener, som du kan tage for at opnå certificeringer. Kravene til eksamerne er forskellige. Forbered dig godt.
I Google Ads rapportfunktionen kan du generere automatiske rapporter, der giver dig overblik over en lang række parametre i din annoncering.
En Google Advertising Professional er en person, der arbejder med Googles produkter og er ekspert i dem. Mange virksomheder bruger eksperter til
Google Alerts (dansk: Google Underretninger) gør det muligt at modtage underretninger på mail fra Google om benævnelser af bestemte søgeord på internettet.
Google Merchant Center er et værktøj fra Google, hvor du kan uploade dine butiks- og produktdata til Google og dermed bruge dem i Shopping-kampagner.
Google My Business er et produkt, hvor du kan oprette og administrere gratis virksomhedsfortegnelser i Google Maps, der gør dig mere synlig over for kunder.
Google Panda har til formål at straffe websites af dårlig kvalitet og sænke deres placeringer med henblik på at øge den generelle brugeroplevelse.
Google Penguin har tid formål at trække en tydlig en tydelig linje mellem gode og dårlige links, hvilket har påvirket forståelsen af SEO i stor grad.
Google Pigeon har til formål at gøre det nemmere for brugerne at finde virksomheder i nærheden af dem selv. Kræver registrering på Google Maps og My Business.
Pungrotten har til formål at levere bedre lokale søgninger, så mobile brugere får bedre søgeoplevelse, når de søger på lokale butikker eller forretninger.
Google Trends er et gratis og lettilgængeligt værktøj, der giver indsigt i Googles egne data om søgeord. Det er oplagt at bruge til SEO og Ads.
Google har opstillet retningslinjer for, hvordan man bedst arbejder med SEO og opnår de gode placeringer. Læs mere om Google Webmaster Guidelines her.
En Google-søgning er, når en bruger foretager en søgning på et af Googles domæner. Søgetermen matches med relevante søgeresultater.
Googlebots er en betegnelse for den type af software, som styrer Googles søgemaskinefunktion. Googlebots er en raffineret slags software, som finder frem...
Med Grey Hat SEO kan man opnå bedre resultater - men man løber også en risiko. Brugen af Grey Hat SEO kan nemlig blive straffet af Google. Læs mere her.
De grundlæggende indstillinger for Google Ads-kampagner findes under 'Kampagneindstillinger', hvor du kan opsætte sprog, geografi, budget, visning osv.
H-tags står i HTML-koden og har til formål at fortælle browseren og søgemaskinen, at den omsluttede tekst er en overskrift og ikke bare almindelig tekst.
Ændringer skal ikke foretages for enhver pris, men du kan forbedre chancerne for at nå dine mål med annoncering bl.a. ved at optimere indholdet på landingssiderne.
Du kan få hjælp til Google Ads her i vores Google Ads-ordbog, hvor du finder svar på de mest gængse spørgsmål samt en række anbefalinger til brugen af Ads.
Har man en hjemmeside på flere sprog, bør man bruge en Hreflang attribute. Det giver bedre brugeroplevelse og beskytter imod dublicate content. Klik her.
HTML (HyperText Markup Language) er det dominerende opmærkningssprog til brug på hjemmesider på internettet. HTML består af HTML elementer der...
Søgemaskinerne sørger for indeksering af hjemmesiderne for at sikre relevante søgeresultater til brugeren. Indekseringen har stor betydning for trafik til..
SEM er markedsføring via søgemaskiner, fx Google Ads. ATAK A/S hjælper dig med at få mest muligt ud af din SEM. Bliv klogere ved at klikke her.
Hyperlinks er med til at binde hele internettet sammen. Men hvad er hyperlinks egentlig, og hvordan bruger du dem effektivt i SEO-arbejde? Bliv klogere her.
Google Ads-certificering er et certifikat og gives til en person, der har opfyldt kriterier stillet af Google Ads-programmet.
Indstillingerne for dine Google Ads-kampagner finder du under fanen 'Kampagneindstillinger', hvor du kan opsætte sprog, geografi, budget, visning osv.
En infografik er et grafisk element, som visuelt formidler et stykke information. Selve informationen kan bestå af mange forskellige ting.
Gennem infoudvidelser i Google Ads kan du promovere unikke tilbud til dine kunder i dine annoncer - fx gratis forsendelse eller kundeservice døgnet rundt.
Grundlæggende betegner en linktruktur, ens evne til at hjælpe hjælpe Google med at forstå hjemmesidens opbygning og prioriteringen af landingssiderne.
Ved at anvende konverteringssporing kan du foretage velovervejede valg for din Google Ads-annoncering, der sikrer dig et godt investeringsafkast.
En IP-adresse er et entydigt nummer, som hver eneste computer eller enhed, som tilsluttes internettet, tildeles. Tildelingen foretages af af internetudbyderen.
Uønskede klik kan koste dyrt. Ved at benytte ekskludering af IP-adresser for computere eller netværk kan du fjerne dine annoncer fra bestemte dele af internettet.
Du kan gøre flere ting for at få mest ud af julesalget med din Google Ads-annoncering fx kan du tilpasse dine annoncer ved at tilføje julerelaterede søgeord.
Indenfor SEO-verdenen er en jump page/gateway en ofte brugt teknik for at få en bedre søgemaskine-rangering. En jump page er en side, som vha. forskellige..
En vigtig del af optimeringen af en Google Ads-kampagne er justering af klikpriser, så de matcher de opstillede mål og giver en annoncering med fornuftigt afkast.
En kampagne består af én eller flere annoncegrupper (sæt af annoncer og søgeord), der deler en række indstillinger såsom budget og geografisk målretning.
Kampagneaktivitet kan du følge på graferne og statistikken på din Google Ads-konto under 'Kampagner'. Kig også med fordel på 'Oversigt' og 'Rapporter'.
Du kan se dine kampagners effektivitet under fanen 'Kampagner' på og under grafen. Ønsker du flere oplysninger, kan du vælge fanen "annoncegrupper".
Kampagneindstillinger er de grundlæggende indstillinger for Google Ads-kampagner, hvor man opsætter sprog, geografi, budget, visning osv. for kampagnen.
En kampagnekode i Google Ads kaldes for 'kupon' og er en pengemæssig kredit, som sættes ind på din konto, når den opfylder alle de nødvendige kriterier.
Brug kolonnen 'kampagnestatus' til at holde styr på de mest basale informationer om din Google Ads-konto og sikre dig, at dine kampagner kører som ønsket.
I Google Ads findes der en række forskellige kampagnetyper (fx. kampagner på Søgenetværket), som du bør vælge ud fra dine specifikke mål med annonceringen.
Et keyword i Google Ads er ord eller sætninger, som bruges til at matche dine annoncer, som folk anvender i deres søgninger.
Skal du have søgemaskineoptimeret din hjemmeside, så er begrebet keyword density et af de termer, som du altid skal holde øje med.
Keyword insertion bruges i annoncetekster til at få annoncerne til at afspejle søgningen i højere grad end ellers muligt. Dette gøres teknisk via en kode.
Hvis du propper et søgeord unaturligt mange gange ind i en tekst, er der tale om keyword stuffing. Bliv klogere på, hvorfor du ikke bør anvende metoden.
Et klik er, når en bruger får vist din annonce og aktivt trykker på den med musen. Vedkommende viser på denne måde interesse for din hjemmeside.
Kombinationssøgeord er de ord, som søgeordet typisk skrives sammen med. Kombinationssøgeord findes via Søgeordsværktøjet eller "Se søgetermer".
Du kan komme i kontakt med Google Ads via deres Support-side. Der finder du telefonnummer, e-mail og mulighed for en chat med en support-medarbejder.
Kontoadgang kan administreres under "Min konto" i den grønne fane længst til højre, hvor du vælger undermenuen "Kontoadgang". Her ses et overblik over hvem
En Kontoadministrator i Google Ads er en person eller et firma, der administrerer en række andre konti - ofte ved hjælp af en MCC-konto.
Kontoaktivering foregår på følgende vis: Du kan oprette og aktivere din Google Ads konto på følgende hjemmesiden: https://adwords.google.dk
Et kontobudget giver dig mulighed for at angive et fast beløb, som din Google Ads konto maksimum må bruge i en bestemt periode.
Kontoindstillinger kan administreres under "Min konto" i den grønne fane længst til højre, hvor du vælger mellem undermenuerne "Kontoadgang",
En konvertering er, når en bruger klikker på din Ads-annonce og foretager den ønskede handling på din hjemmeside fx et køb, en nyhedsbrevstilmelding etc.
Der findes forskellige former for konverteringer alt efter, hvornår og hvor mange gange der bliver konverteret efter et klik på dine annoncer.
En konverteringshandling er en specifik handling, du har defineret som værdifuld for din virksomhed i forbindelse med din annoncering.
Konverteringsoptimering foregår på din hjemmeside eller den/de landingsside(r) som dine annoncer og/eller søgeresultaterne på Google leder ind til.
Konverteringsperiode er det tidsrum, efter en bruger har klikket på en annonce, hvor der foretages en konvertering i Google Ads.
Konverteringssporing er et Google Ads-værktøj, der giver indsigt i kundeadfærd på dit websted. Lær, hvordan du bruger konverteringssporing med vores guide.
Konverteringsværdi er den værdi, som din ønskede handling fra brugerne på din hjemmeside i gennemsnit er værd.
KPI står for "Key Performance Indicator" og er et vigtigt redskab, når virksomheder skal vurdere, om de lever op til deres forretningsbaserede målsætninger.
KundeID er et unikt 10-cifret nummer, der kan identificere en Adwords-konto og bruges bl.a. i dialogen med Google og til at blive linket ind i en MCC-konto.
Kvalitetsresultatet (Quality Score) er en score som alle søgeord får efter, hvor relevant søgeordet er i relation til annonceteksten, landingssiden,
En landingsside (landing page) er den side på dit website, som brugeren lander på, når han har klikket på din annonce. Du indstiller landingssiden under
Landingssideoplevelse er et mål for, hvor velfungerende landingssiden er i forhold til at sikre, at de der klikker på annoncen, finder det, de leder efter.
En lav CTR (klikfrekvens) kan skyldes mange faktorer såsom, søgeord, annoncetekst og sammenhænge mellem disse. CTR under 2 % anses som lav.
Lav søgevolumen skyldes meget lav søgetrafik på Google for dit søgeord eller søgeordssætning. Det er tegn på, at de ikke er særligt relevante for brugerne.
Kvalitetsresultatet består af flere andre komponenter udover klikfrekvens (CTR). Derfor kan et søgeord med en høj CTR have et lavt kvalitetsresultat.
Med tiden går links ofte i stykker eller dør. Link reclamation handler om arbejdet med at lokalisere og reparere disse ødelagte links. Læs mere om det her.
Link spam er en lyssky SEO-metode, der skaber meget lidt værdi og ofte straffes af Google. Læs mere om link spam, og hvordan du undgår det. Klik her.
Linkbuilding er alfa og omega for en god og effektiv SEO-indsats. Men hvad er linkbuilding, hvordan gøres det, og hvad skal man passe på med? Læs mere her.
I Google Ads kan du oprette links mellem Google Ads og andre tredjepartssystemer. Blandt andet Google Analytics, YouTube m.m.
Linkjuice er en del af linkbuilding, som er en særdeles effektiv SEO-disciplin. Har et link høj relevans, så giver linket mere juice og omvendt.
Et linkkatalog er en form for online bibliotek, som indeholder links til andre websites. De går også under navnene indekser og webkataloger. Læs mere her!
En god linkprofil er troværdig og varieret. Men hvad er en linkprofil egentlig, og hvordan kan den bruges til at opnå de høje placeringer på Google? Se her.
Der er stor forskel på, hvilke links man får, og hvor gode de er. Hvor gode eller dårlige de er, måles ud fra linkstyrken.
Lister med negative søgeord giver dig mulighed for at samle forskellige søgeord, som du generelt ikke vil vises på, og tilføje dem på tværs af kampagner.
En hjemmesides loadhastighed er et vigtigt parameter, når Google vurderer websitets brugervenlighed. Læs, hvordan du hurtigt kan optimere hastigheden.
Lokal annoncering er målrettet annoncering mod et mindre geografisk område fx Storkøbehavn, Sjælland eller Esbjerg Det geografiske område kan også afgrænses
Lokal SEO handler om at blive mere synlig for relevante kunder i dit lokalområde. Det øger dine muligheder for flere lokale salg. Læs mere om lokal SEO her.
Longtail Keywords, der på dansk bare betyder lange søgeord, dækker over søgeudtryk, der er på mere end 2 ord. Hvordan benytter du Longtail Keywords bedst?
En lovestorm betegner et fænomen, hvor organisationer eller enkeltpersoner modtager en massiv mængde positiv opmærksomhed på sociale medier over kort tid. Lovestorms er således shirtstormens positive modsætning.
Maksimer antallet af klik er en automatisk budstrategi, der angiver bud automatisk med henblik på at sikre så mange klik som muligt inden for budgettet.
Maksimum pris per klik (Maks. CPC) er det bud, du angiver som det maksimale du vil betale per klik på din annonce.
Maksimumpris pr visning CPM er den pris man maksimalt er villig til at betale for 1000 visninger. Den reelle pris kan sagtens være lavere.
Mål i Google Ads - Når man snakker om marketingmål i forhold til ens Google annoncering, så har man en række forskellige muligheder.
Mål-CPA er den pris du maksimalt vil betale per konvertering. Du kan bruge budgivning baseret på mål-CPA, som er en automatisk budstrategi.
Der findes en række forskellige målgrupper i Google Ads. Målgrupper kan anvendes på alle kampagnetyper og både på Google Søgenetværk samt Displaynetværket.
Målretning sikrer at dine kampagner bliver specifikke og dermed relevante. For at kunne målrette, er du nødt til at tage stilling til formålet med din
Manuel betaling er en måde hvorpå man kan betale for ens annoncer på forhånd. Når først man har lavet en overførsel går ens annoncer straks i gang.
Manuel budgivning for klik er en kampagneindstilling i Google Ads. Her kan du manuelt definere en maksimum grænse for dine klikpriser (CPC).
I Google Ads findes der en række forskellige muligheder for masseredigering på din konto. Læs om mulighederne her.
Med de fire søgeordsmatchtyper kan du bestemme, hvem der ser dine annoncer. Ved at vælge den rette matchtype, kan du målrette dine søgeord til de rette.
MCC står for My Client Center og er en managerkonto, hvor du kan håndtere flere Google Ads-konti. Ideel for bureauer og større annoncører.
Description er et meta tag, der bruges til at give en kort beskrivelse (derfor navnet) af en hjemmesides indhold. Det er en kortere tekst på 140-160 tegn.
Gennem tinden har Meta tags haft en omtumlet tilværelse som keywords. I dag giver det ikke nær så meget værdi, som før i tiden.
Meta tags eller meta koder er en delmængde af det, der kaldes meta data. Meta tags er data eller information om et html-dokument skrevet i selve...
Metadata bliver oftest beskrevet som data om data. Man kan forestille sig et dokument, eksempelvis et Word dokument, som ofte indeholder metadata...
Google Ads gemmer en midlertidig cookie hos kunden for at spore vedkommendes adfærd i forbindelse med konverteringssporing.
Mobile-first indeksering handler om, hvordan Google gennemgår dit website. Google bruger den mobile version af siden til indeksering og rangering.
Der er flere aspekter, som gør, at en hjemmeside er mobilvenlig. Derfor vælger mange at anvende et responsivt design, der tilpasser alle elementerne.
Negativ SEO har til formål at skade dine konkurrenters placeringer. Negativ SEO sker ved at sende dårlige links til konkurrenterne.
Negative søgeord er ord man ikke vil have sine annoncer vist for. Der er tale om ord man udelukker, fordi de ikke har noget med ens produkter at gøre.
Google opererer med to overordnede netværker. Google-netværket er opdelt i grupper, hvilket giver dig mere kontrol over, hvor dine annoncer vises.
Noindex bruges til at fortælle Googles søgemaskine, at bestemte sider ikke skal indekseres, så de ikke bliver vist i søgeresultaterne - læs mere om noindex her
Noter i Google Ads giver dig mulighed for at oprette notater med vigtige oplysninger, som for eksempel øget mængde af trafik m.m.
Lær at oprette nye annoncegrupper i Google Ads. Læs vores trin-for-trin guide til oprettelse af nye annoncegruppe i Google Ads her.
Når du skal teste nye budskaber og annoncevarianter, kan du oprette nye annoncetekster. Få guide til hvordan du opretter dem.
Når du skal oprette en ny kampagne, er det vigtigt, at du forinden har fastsat et mål for kampagnen. Få guide til oprettelse her.
Starter du helt fra bunden med Google Ads annoncering skal du først og fremmest oprette en ny konto, før du kan komme i gang med din annoncering.
I Google Ads kan man tilføje nye annoncegrupper til ens kampanger ved at følge nogle simple trin. Få de simple trin i vores guide her.
Off site SEO er SEO uden for selve webstedet, der skal laves SEO for, og formålet er at opbygge den eksterne linkstruktur samt at sprede kendskabet til...
On site SEO er modsat off site SEO søgeoptimering på selve hjemmesiden. God on site SEO har til formål at sikre, at dine besøgende kan lide at være på...
Online marketing er kort sagt markedsføring af produkter eller tjenester via internettet. Online marketing anses for at være et meget bredt område, da...
Opkaldsudvidelser giver mulighed for at tilføje et telefonnummer til ens annoncer. På den måde kan kunder nemt komme i direkte kontakt med dig.
Læs mere om fordelene ved og kravene til, hvorfor og hvordan du optimerer din Google Ads konto, så den performer bedst i den benhårde konkurrence på Google.
Optimeringsresultat på Google Ads er et værktøj, der giver dig overblik over, hvor godt optimerede dine Google Ads-kampagner er. Du finder optimeringsresultatet ved at logge ind på din Google Ads-konto og trykke på fanen 'Anbefalinger' i sidemenuen.
Organisering af din konto er nødvendig for dit eget overblik, men også for at Google kan forstå din annoncering. Læs hvordan du kan organisere din konto her
Organisk trafik er også lig med naturlig trafik. Det betyder gratis besøg til en hjemmeside. Hvilket betyder at man ikke har betalt for sin placering.
Vi lever i en verden, hvor virksomheders online omdømme betyder mere og mere for forbrugernes købsadfærd og købsbeslutninger. Virksomheder kan desværre...
Outreach betyder "at række ud" eller "nå længere ud". Det handler om at finde indflydelsesrige websteder eller personer, som er relevante og skaber værdi.
Outsourcing er til tider en fornuftig og billigere løsning, hvis man kan finde nogle kompetente og dygtige personer, men IKKE når det kommer til SEO.
Startsiden er en oversigt over den væsentligste aktivitet samt de vigtigste oplysninger på din Adwords-konto. Nedenfor har vi samlet de elementer
PageRank er en af de mange metoder en søgemaskine bruger for at vurdere en hjemmesides relevans i forhold til søgeord.
Pay Per Click (PPC) er en populær online annonceringsmetode, hvor annoncøren betaler for antallet af klik på en annonce. Der er fordele og ulemper ved PPC.
Ping er et værktøj til at måle svar tider på nettet, hvor man populært sagt “pinger” en IP adresse, og får at vide, hvor lang tid det tager at sende en...
Placeringer på Displaynetværket, er de steder, hvor din annonce kan blive vist på Displaynetværket. Det kan eksempelvis være relevante websites og apps.
Med placeringsekskludering kan du ekskludere bestemte placeringer på Google Displaynetværket, på samme måde som du kan målrette mod bestemte placeringer.
Produktdata er oplysninger om dine produkter, du indsender til Merchant Center via dit feed. Produktdata bruges til dynamiske annoncer og Shopping-annoncer.
Når man kører en shoppingkampagne i Google Ads, er det muligt at inddele produkter i forskellige produktkategorier. Det gøres med produktgrupper.
Pull marketing er det modsatte af push marketing, som overordnet handler om at få kunden til varen. Virksomheden stiller sig til rådighed for kunderne.
Push-marketing også bruges ofte til at målrette kampagner, som har til formål at øge kendskabsgraden til et brand, produkt, en ydelse, eller måske en person.
Ranking factor er de faktorer, som Googles søgerobotter bruger til at finde ud af, hvilke hjemmesider der skal ligge øverst i en søgning.
Rapport for hver butik er en funktion i Google Ads, hvor du fx. kan se, hvor mange personlige besøg du får for hver af din virksomheds fysiske placeringer.
Rapporter i Google Ads gør det muligt at samle data fra din Ads-konto og få overblik over, hvordan kampagnerne præsterer inden for forskellige områder.
Du bør være opmærksom på, at når du foretager ændringer i din Google Ads-konto, ser det ud som om, at det har voldsomme konsekvenser.
Et redirect betyder, at et domæne eller sider er flyttet til en ny adresse. 301 og 302 redirect benyttes ved hhv. permanent eller midlertidig flytning.
Automatiserede regler i Google Ads lader dig ændre din konto automatisk ud fra de indstillinger og betingelser, som du vælger. Lær hvordan med vores guide.
Relevans er en af de vigtigste parametre i Google Ads og viser, hvordan elementerne i din kampagne stemmer overens med den søgning, der bliver foretaget.
Remarketing er en måde at nå ud til personer, som har interageret med dit website eller din mobilapp. Får styr på remarketing i Google Ads med vores guide.
Responsive annoncer er et annonceformat i Google Ads. Der findes både responsive søgeannoncer og responsive displayannoncer. Læs mere om forskellen her.
Return On Investment (ROI) er et af de vigtigste investeringstermer, der findes. ROI handler om bundlinjen og bruges til at beregne dit afkast på en investering.
De fleste Adwords-annoncørers formål med annonceringen er, at få flere kunder og øge salget. Få tips her til at må mest salg ud af din annoncering.
Samlet fakturering bruges ofte af større virksomheder. Gør det muligt samle alle ens betalinger til én samlet faktura.
For at se den samlede pris for din annoncering, kan du enten bruge fanen Kampagner, Oversigt eller Fakturering. Hold øje med din udgift.
Ja, med rapporten "Søgeudtryk" kan du se en liste over alle søgninger, der har udløst dine annoncer. Dette giver dig en idé om, hvordan folk søger på Google
Formålet med SEO (søgemaskineoptimering) er at få virksomheders hjemmeside til at rangere højere i søgemaskiners organiske søgeresultater.
Med funktionen "segmenter" kan du vælge, hvad du vil sortere dine data efter - udover de eksisterende kolonner i statistikkerne. Dette kan gøre det meget
Det er vigtigt med den rette SEO lingvistik. Det kan du læse alt om i denne artikel som er skrevet af en af Ataks eksperter inden for kommunikation.
Både Google Ads og SEO har fordele og ulemper. Derfor vælger mange virksomheder at lave et miks, hvilket kan være ret effektivt. ATAK kan hjælpe med dette.
En SEO-ekspert er en person, som kan få hjemmesider til rangere højere i søgemaskinernes resultater ved hjælp af relevante teknikker.
En SEO-venlig pressemeddelelse kan give din hjemmeside nogle af de bedste links. Læs her hvordan.
SERP står for Search Engine Results Page og er den side, der viser betalte og organiske resultater baseret på udvalgte søgeord - læs mere her
Shopping i Google Ads lader dig annoncere dine produkter på Google. Shopping bruges til at promovere dine produkter, booste trafikken m.m.
En shopping-annonce indeholder et billede af dit produkt, en titel, en pris, butiksnavn samt meget mere. Der er 3 forskellige annoncetyper.
Sitelinks (websitelinks) er de undersidelinks man kan se nedenunder visse Google-søgeresultater. Disse overskrifter fungerer som ekstra link til websitet.
Sitewide links er et gennemgående link, som vises på alle undersiderne på ens hjemmeside. Siteewide links findes f.eks. i en header eller en footer.
Skal dit website op på Googles, Yahoos eller Bings side 1, så er skyggesider en klassisk SEO-løsning. Skyggesider er her sider, som ranker godt i...
Smart pricing er en funktion i Google Ads, hvor buddet kan reduceres, hvis klikket har mindre sansynlighed for at give værdi for din virksomhed.
Når man taler om spam i dag, så omhandler det som oftest uønskede e-mails indeholdende reklamer, eller diverse former for scams hvor folk prøver at lokke...
Med sporing kan du spore de klik, som stammer fra mobil eller hvor stor en del af din trafik der kommer fra Søgenetværket i forhold til Displaynetværket.
I Google Ads bør du sikre dig, at dine søgeord og annoncer vises til kunderne på det rigtige sprog. Det gør du via funktionen 'målretning efter sprog'.
Med standard visningsmetode (standardlevering) fordeles dine visninger jævnt udover døgnet eller de tider, hvor din annonce sat til aktiv.
Du kan ved oprettelse af dine Google Ads kampagner vælge en start- og slutdato. Startdato sættes automatisk til samme dag.
Du kan skifte status på dine søgeord, annoncer, annoncegrupper og kampagnerunder fanen Kampagner i den grønne bar og derefter vælger du den ønskede
Søgeindsigt opnås bedst og med Google søgeindsigt (Google Insights for Search), men du kan også bruge værktøjerne Søgeordsværktøj
Søgemaskinebots er den søgemaskine-software, som anvendes til rangere hjemmesider på søgemaskinernes resultat-lister. Få mere at vide om søgemaskinebots...
En søgemaskine er et system, der hjælper internetbrugere med at finde informationer på nettet via en søgefunktion, der oplister relevante søgeresultater.
Søgenetværket i Google Ads består at Googles søgemaskine og Googles udvalgte søgepartnere, der er en gruppe af websites og apps, hvor annoncer kan blive vist.
Et søgeord er et ord eller en sætning, som en annoncør gerne vil findes på, når folk søger på internettet - typisk via den foretrukne søgemaskine Google.
En søgeordanalyse er en analyse af, hvilke søgeord man gerne vil findes på i søgemaskinerne og dermed arbejde med. Søgeordsanalysen er en vigtig del af SEO.
Søgeordseffektivitet kan måles på flere måder. Lær at anvende Google Ads-statistik og andre af Googles redskaber til at optimere din søgeordseffektivitet.
Trafikvurdering er et værktøj, der vurderer, hvordan trafikken vil være for et eller flere søgeord, og giver en indikation af søgevolumen.
Søgeindsigt og inspiration til nye søgeord opnås bedst med Google Søgeindsigt (Trends), men du kan også bruge værktøjet Søgeordsværktøj (Keyword Tool).
Søgeordskannibalisering er, når man vælger at optimere adskillelige sider på ens hjemmeside, for at blive synlig på samme søgeord i søgemaskinerne.
Søgeordsplanlægning er et vigtigt værktøj i Google Ads, der kan bruges til at lede efter søgeord, få vist data om søgevolumen samt eventuelle klikpriser.
Søgeordsrelevans vurderes ud fra, hvor relevant det pågældende søgeord er i relation til landingsside, annoncetekst og de øvrige søgeord i annoncegruppen.
Du kan skifte status på dine søgeord enkeltvis eller flere ad gangen. Følg vores nemme guide her for at lære, hvordan du skifter dine søgeords status.
Med de fire søgeordstyper kan du bestemme, hvem der ser dine Google Ads-annoncer. Læs mere om søgeordstyperne, og lær hvad du kan opnå med dem.
Der er en række ting, som du bør overveje, inden du vælger dine søgeord til din Google Ads-annoncering, for at sikre dig, at din annoncering er relevant.
Google-søgepartnere er hjemmesider på Søgenetværket, som samarbejder med Google, og derved viser Google Ads-annoncer på deres hjemmesider. Læs mere her.
Hvis du gerne vil vise annoncer på specifikke websites, som er en del af Google Display-netværket, så kan du tilføje administrerede placeringer. Lær hvordan her.
Du kan tilføje eller fjerne kolonner i Google Ads, så du kan få vist de ønskede kolonner i statistikkerne for dine søgeord, annoncer, annoncegrupper og kampagner.
Med Google Ads Manager Account (MCC) kan du tilknytte eksisterende konti eller oprette nye til din MCC-konto. Læs mere om hvordan i vores korte guide om MCC.
Title-tag er en af de ting, som Google vægter rigtig højt, når den skal rangere søgeresultater. Derfor er det vigtigt, at man optimere ens title-tag.
Transaktionsoversigten i Google Ads en en vigtig funktion at kende til og kunne benytte. Lær hvordan i vores korte guide om transaktionsoversigt i Google Ads.
Google-værktøjer kan hjælpe din virksomhed med international ekspandering. Lær at anvende Googles værktøjer til at vurdere og ekspandere på nye markeder.
Udgående links går også under navnet outbound links og omhandler links på dit website, som linker til andre websites og bidrager til Googles forståelse af siden
Google Ads kan være et svært system at finde rundt i. Lær, hvordan du finder og udskriver dine fakturaer på din Google Ads-konto med vores korte guide.
Ugyldige klik er klik på annoncer, som Google anser for ulovlige. Uanset om klikkene er ubevidste eller skyldes software, så skal du ikke betale for dem.
Visse aktiviteter eller mangel på samme bør du gøre dig umage for at undgå i Google Ads, da Google vil straffe dig for dem. Lær, hvad du skal undgå i Google Ads her.
Uniform Resource Locator (URL) er den unikke adresse, som enhver hjemmeside har på internettet. Læs mere om, hvordan du bruger Uniform Resource Locator.
Destinations URL er webadressen på den side på din hjemmeside, som du ønsker, at dine potentielle kunder kommer ind på, når de klikker på din annonce.
Du vælger, hvilken valuta du vil benytte, når du opretter din konto. Dette er det eneste tidspunkt, du kan vælge valuta, så tænkt dig om, når du opretter kontoen.
Varemærker er vigtige i branding- og markedsføringssammenhæng. Læs vores guide og lær, hvordan du sikkert benytter varemærker i Google Ads-annoncering.
Vil du lære mere om Wiki-pages, så læs videre her. En Wiki er i denne forbindelse en webside, hvor brugerne kan ændre, tilføje og slette information via...
Wikipedia er et gratis, flersproget og web-baseret encyklopædi-projekt støttet af non-profit organisationen Wikimedia Foundation.
Yoast SEO er en af de mest brugte "alt i en" Wordpress-Plugins til at arbejde med SEO på hjemmesiden. Læs om Yoast SEO her.