Hvad er Google Ads-rapport-automatisering, og hvordan virker det?

Google Ads-rapport automatisering

Hvad er Google Ads-rapport automatisering?

En af de mest unikke ting ved Google Ads er netop rapportfunktionen.

Du kan få et overblik over:

  • hvor mange gange dine søgeord er blevet vist
  • hvor mange der har klikket på dine søgeord
  • hvad CTR er på de enkelte søgeord
  • hvilke dage, der har flere / færre kliks end andre
  • hvor dine Google Adwords displayannoncer er blevet vist
  • hvilke søgeordskombinationer har udløst dine annoncer
  • og meget mere

Du kan genere en rapport ved at:

  • logge ind på din Ads-konto
  • klik på fanen “rapporter”
  • vælg rapporter
  • Vælg en foruddefineret rapport eller klik på “tilpasset” for at oprette en tilpasset rapport

Vores anbefaling:

Lav en rapport, som bliver sendt til dig hver mandag automatisk fra Ads.

Rapporten skal helst indeholde følgende:

  • Rapporttype: placerings- /søgeordseffektivitet
  • Indstillinger: sidste syv dage
  • Avancerede indstillinger (Tilføj eller fjern kolonner ) – kampagne, annoncegruppe, søgeord, søgeordsstatus, kvalitetsresultat, visninger, klik, CTR, gennemsnitlig CPC, pris, gennemsnitlig position, konverteringer og konverteringsrate
  • Skabeloner, planlægning og e-mail – -navngiv din rapport, gem den som en ny rapportskabelon og planlæg den til at køre automatisk hver mandag.
  • E-mail: indtast din email adresse og vælg rapport vedhæftet som “.csv” ( til Excel )
  • Opret rapport

Google Ads vil derefter sende dig en rapport med det samme samt en rapport hver mandag til din e-mail.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.