Hvad er Afvisningsprocent

Afvisningsprocent

Hvad viser afvisningsprocent?

Afvisningsprocent er et udtryk for, hvor mange procenter af besøgende, der har afsluttet et besøg uden at foretage sig mere på siden.

Lad os se på et par eksempler:

En bruger klikker på din Adwords annonce, kommer ind til din side og derefter klikker sig hurtigt tilbage eller lukker browseren ned, så har du en afvisningsprocent på 100 % på din trafikkilder Google / CPC, som kan ses helt til højre på din Google Analytics-konto under alle trafikkilder.

En bruger klikker på din Adwords annoncer, kommer ind til din side, klikker sig ind til din kontaktside, klikker sig hurtigt tilbage eller lukker browseren ned, så har du en afvisningsprocent på 0 % på din landingpage, men en afvisningsprocent på 100 % på din kontaktside.

Afvisningsprocent er et tegn på, at brugeren umiddelbart ikke foretager sig noget i mere end 2-3 sekunder.

Vores anbefaling:

Du skal altid tjekke din afvisningsprocent på både dine trafikkilder og dine landingpages:

  • En god afvisningsprocent er på 10-15 %
  • En okay afvisningsprocent er på 20-30 %
  • En dårlig afvisningsprocent er på 30-50 %
  • En katastrofal afvisningsprocent er på 50 % og opefter

Før du umiddelbart ændrer noget på din landingpage, så vær sikker på, at dine trafikkilder ikke informerer brugeren om noget forkert.
Hvis du f.eks. siger i din Adwords annonce, at en vare koster 300 kr., og ikke har opdateret din Adwords annonce i noget tid, så vil brugeren med høj sandsynlighed klikke tilbage eller lukke browseren ned, hvis du f.eks. nu tager 600 kr. for den vare.
Hvis dine trafikkilder derimod er “top tunet” og du stadig har en høj afvisningsprocent, så vil det være en god idé at se på dine landingpages for evt. fejl, manglende informationer eller manglende brugervenlighed.

Afvisningsprocent er som regel brugerens synspunkt på enten din markedsføring eller din hjemmeside.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.