En kampagne består af et sæt relaterede annoncegrupper, som ofte bruges til organisering af de kategorier af produkter eller tjenester, som din virksomhed tilbyder. Hver kampagne er centreret om et mål, som skal stemme overens med det du ønsker at opnå med din kampagne. Du kan mindst oprette én kampagne før du kan oprette annoncer på din konto.
Før du begynder
Sæt dig ind i de forskellige kampagnetyper samt kampagneindstillinger, således at du ved hvordan du konfigurerer din kampagne, så den understøtter dine forretningsmæssige mål.
Kampagnemålene skal oprettes først
I Google Ads oprettes kampagnerne ud fra et mål. Funktionerne samt indstillingerne er baseret ud fra de handlinger, som du ønsker dine kunder skal foretage. Samtlige kampagneindstillinger og mål er tilgængelige for dig, ligegyldigt hvilket mål du vælger. Dine mål kan til enhver tid ændres.
Kampagnetyper og netværk
Kampagnetypen er afgørende for, hvordan dine kunder får vist dine annoncer, samt hvilke indstillinger og muligheder, som er tilgængelige for dig. I den nye Google Ads-oplevelse er der sket nogle ændringer ift. kampagnetyper. Vil du f.eks. oprette en kampagne på Søgenetværket, som er målrettet mod Displaynetværket (svarende til kampagnetypen “Søgenetværk med udvalg fra Displaynetværket” i den gamle Adwords-oplevelse), kan du vælge “Søgenetværket” som kampagnetype og herefter tilføje Displaynetværket under netværksindstillinger.
Vejledning
Udover de unikke indstillinger på kampagneniveau, har kampagner også til formål, at hjælpe til en bedre struktur på din Adskonto, som er det øverste niveau. Det anbefales at anvende separate kampagner, når du ønsker: