Hvad er konverteringsoptimering, og hvordan gør du det?

Konverteringsoptimering

Hvad er konverteringsoptimering?

Konverteringsoptimering foregår på din hjemmeside eller den/de landingsside(r) som dine annoncer og/eller søgeresultaterne på Google leder ind til. Konverteringsoptimering er en helt disciplin for sig selv, hvor målet primært er at øge tilgængeligheden af kontaktmuligheder for brugerne og dermed gør det nemmere for dem at tage kontakt.

Samtidig arbejder man på at “lede” brugeren hen på en sti, der i sidste ende skal få dem til at foretage den ønskede konverteringshandling. Det kan blandt andet være tilmelding til nyhedsbrev, køb på webshop eller telefonopkald.

I arbejdet med konverteringsoptimering arbejder man med grafik, layout, call-to-actions (CTA) m.m.

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.