Hvorfor skal man optimere sine søgeord, annoncer, annoncegrupper

Optimering

Hvordan optimere jeg min Google Ads konto?

Når en bruger foretager en søgning på Google, og de indtaster et ord eller et udtryk, har de en forventning om at de matchende søgeresultater er relevante og tæt knyttet til søgningen. Indtaster Hans “DVD-afspiller”, og han ser en annonce for DVD-film, vil han sandsynligvis ikke klikke på annoncen, da han forventer at finde oplysninger om DVD-afspillere.

Den måde, som du styrer, hvilke annoncer, der vises for, hvilke søgeord og med hvilke kampagneindstillinger, kan kun styres ved at organisere din Google Ads-konto. Du skal oprette kampagner med annoncegrupper, der har et stramt tema og indeholder relaterede annoncer og relaterede søgeord. En samling af annoncegrupper danner en kampagne. Det er på kampagneniveau at de overordnede indstillinger for dine annoncegrupper sættes. Her kan du vælge, dit budget, vælge netværk, geografiske områder mm. Alle indstillinger har indflydelse på annoncegrupperne under den pågældende kampagne.

Eksempel:

Vi siger, at du har en online elektronikbutik med en nyoprettet Ads-konto, så du kan begynde at annoncere for dine produkter. Du vil annoncere for dit lager af fjernsyn og kameraer og oprette én kampagne for hver produktgruppe, hvilket bl.a. giver mulighed for at allokere separate budgetter til de to kampagner.

I kamerakampagne oprettes flere annoncegrupper for de forskellige typer/modeller af digitalkameraer og kompakte kameraer.

Fx i annoncegruppen digitalkamera, vælger du 2-4 søgeord, der er tæt knyttet til den pågældende annoncetekst,  for eksempel kunne én annoncegruppe indeholde søgeord til én bestemt model. Annoncen i denne annoncegruppe linker til produktsiden for denne model, hvor kunden kan finde yderlige specifikationer og beskrivelse af modellen. 

Det hele kan derefter samles til denne overordnede struktur for kontoen:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

http://support.google.com/adwords/bin/answer.py?hl=da&answer=1704396

Opsummmering

Optimering af søgeord: Opdel dine søgeord i relevante og tematiserende grupper og forsøg at nå ned på omkring 2-4 søgeord pr. annoncegruppe . Hold øje med, hvordan de performer især på CTR, Kvalitetsresultat, Gns. position og sammenhold med øvrige oplysninger. Der kan sagtens være fordele at vælge specifikke digitalkamera modeller og lave separate annoncegrupper til dem.

Optimering af annoncetekster: Det er essentielt at annonceteksterne er opdaterede, så de afspejler søgeordslisten, som man ofte justerer. Inkluder de vigtigste søgeord i annonceteksten og lave gerne variationer af annoncerne, hvor du bruger Keyword insertion. Brug handlingspræget tekst (Call-to-actions), der får brugerne til at klikke og udføre den ønskede handling. Gratis levering, leveringstid, sikkerhed, kvalitet og tilbud er noget af det, der virker.

Optimering af landingsside: Når du har optimeret efter CTR og kvalitet, så er næste vigtige step konverteringer. Du kan med optimeringerne ovenfor, være med til at styre, hvem der klikker på dine annoncer, og hvad de skal gøre. Når du har fået en potentiel kunde ind på din hjemmeside, er det vigtigt, du har gjort det let for ham, at foretage den ønskede handling. Er det let at navigere rundt? Er layoutet optimalt? Finder han alle de nødvendige oplysninger? Er der få klik før handlingen er gennemført?

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.