Hvad er organisk trafik? Læs definitionen i vores ordbog

Organisk trafik

Hvad er organisk trafik?

Organiske søgeresultater udgør organisk trafik. Organisk betyder “naturligt”, hvilket vil sige, at et organisk søgeresultat vises, fordi det er relevant i forhold til den søgning, som brugeren har foretaget.

Det modsatte af organisk trafik er betalt trafik (paid search). Denne form for trafik er resultatet af, at en bruger klikker på din annonce.

Gratis og længerevarende trafik

Virksomheder foretrækker ofte at blive vist via organiske søgeresultater, da der her er tale om gratis og længerevarende trafik, som kan optimeres vha. Søgeordsoptimering (SEO).Ved at have styr på hjemmesides SEO bidrager det til en bedre placering i Googles søgeresultater, hvilket resulterer i mere synlighed og i sidste ende mere organisk trafik. Hvor højt ens hjemmeside ligger i de organiske søgeresultater er en indikator for, hvor godt dit indhold (content) på din hjemmeside er. En stor mængde organisk trafik er nemlig et udtryk for, at brugerne syntes din hjemmeside er nyttig, hvilket er noget Google vægter meget højt.

I modsætningen til betalt trafik, så tager det længere tid for organiske søgeresultater at opnå en høj placering i Googles søgeresultater. Dog er organisk trafik yderst værdifuldt på den lange bane, da man ikke skal betale for at beholde en topplacering i Google, som er tilfældet med betalt trafik.

Opsummering

Det vil sige, at hvis man ønsker længerevarende organisk trafik til sin hjemmeside, så skal man fokusere på at optimere hjemmesidens SEI, således det fører til en højere placering i Googles søgeresultater.

 

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

    + Vælg produktområde*

    OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.