Produktgrupper i Google Shopping - strukturering af din kampagne

Produktgrupper

Hvad er produktgrupper i Google Ads?

Når man kører en shoppingkampagne i Google Ads, er det muligt at inddele produkter i forskellige produktkategorier.
Dette gøres gennem i Google Ads, hvor man kan oprette forskellige produktgrupper ved brug af attributter, som hentes fra ens produktdata.

Når man har oprettet sine produktgrupper kan man herefter byde på forskellige produktgrupper.

Google bruger derefter de forskellige produktgrupper til at afgøre hvilke resultater der har relevans i forhold til søgningen.
Som udgangspunkt oprettes der som standard, at alle ens produkter vises ved en relevant søgning. Det er dog også muligt, at underinddele ens produktgrupper udfra eksempelvis mærker. Derefter kan man så angive og justere ens bud på de forskellige kategorier.

 

Tilbage til ordbog

Bliv kontaktet!

+ Vælg produktområde*

OBS: Når du indsender dit navn, e-mail og telefonnummer i kontaktformularen, benytter vi dine persondata mhp. at skabe den ønskede kontakt. Læs mere i vores persondatapolitik.